Brenderup Group

Daniel Jaldemark Säljchef - Trailer Sales Sverige

Daniel Jaldemark har rekryterats till Brenderup Group och utsetts till Säljchef Trailer Sales Sverige från den 7 juni. Daniel kommer att leda säljorganisationen för Sverige och rapporterar till Group Sales Director, Henrik de Verdier.

”Jag är väldigt glad att välkomna Daniel till Brenderup Group och vårt team. Daniel är en person med lång och gedigen erfarenhet av kvalificerad försäljning som passar bra med vår verksamhet och produkter. Med Daniel ombord så är det en tydlig förstärkning till vårt team och vår position som marknadsledare i Sverige”, säger Henrik de Verdier, Group Sales Director.

Daniel Jaldemark är 43 år och kommer närmast från en roll som Säljchef på Kabe.

“Jag är glad att bli en del av teamet på Brenderup Group. Det är ett starkt och välutvecklat företag med en solid marknadsposition och högkvalitativa varumärken. Jag ser fram emot att utveckla vårt erbjudande ytterligare tillsammans med mitt team, andra kollegor och återförsäljare. Jag tar med mig mina kunskaper och erfarenheter från tidigare befattningar och kommer att arbeta hårt tillsammans med teamet för att utveckla vår största marknad”, säger Daniel Jaldemark.

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik de Verdier, Group Sales Director Brenderup Group
E-mail: henrik.de-verdier@brenderupgroup.com

Daniel Jaldemark, Trailer Sales Manager Sweden
E-mail: daniel.jaldemark@brenderupgroup.com

Brenderup Group
Rundelsgatan 16
21136 Malmö

Brenderup Groups välkända varumärken som Brenderup, Fogelsta, Ellebi, Tysse, OneWay, Transparts och 24Rental ger kunderna pålitliga och lättanvända släpvagnar samt ett brett utbud av tillbehör. Produktsortimentet omfattar fritids-, proffs-, båt- och snöskotersläpvagnar, tillbehör och reservdelar. Produkterna används för privata, professionella och semiprofessionella applikationer. Brenderup Group är också marknadsledande inom släpvagnsuthyrning i Skandinavien med Europas största släpvagnsflotta

Brenderup Group har 460 anställda och omsätter 1,2 miljarder kronor. Koncernen har sitt huvudkontor i Malmö och driver en produktionsanläggning i Wieleń, Polen, en produktionsanläggning i Tyssebotnen, Norge, och en monteringsfabrik i Stigamo, söder om Jönköping. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien.

Brenderup Group ingår i Storskogen Group, en väldiversifierad koncern på 122 affärsenheter med en total årsomsättning vid utgången av mars 2022 på cirka 21,5 miljarder kronor. Storskogen Groups framgångar kan tillskrivas långsiktighet och fokus på drivkrafterna för entreprenörskap.

Följ Brenderup Group

Senaste pressmeddelandena från Brenderup Group

Tysse will be part of Brenderup Group9.3.2022 13:30:00 CET | Press release

Storskogen has entered into an agreement to acquire the shares in Tysse Mekaniske Verksted AS (”Tysse”) via its subsidiary Brenderup Group. Tysse is one of the leading Norwegian manufacturer and supplier of trailers with a reported turnover of NOK 241m for the financial year 2021. “We are very happy to welcome Tysse to Brenderup Group. Tysse has a great product portfolio comprising high quality products, a strong brand and a modern production facility. We expect to see several opportunities for the companies to work together in close collaboration,” says Stefan Petersén, CEO of Brenderup Group.