Daniel Kristoffersson byter lag – går till rosa Sportbladet
Han har beskrivits som nyhetsjägaren som låter de allsvenska bomberna brisera på löpande band och Silly Seasons okrönte nyhetskung.
Nu blir Daniel Kristoffersson en del av Sportbladet.
Magnus Herbertsson, utvecklingschef och stf ansvarig utgivare för Sportbladet är glad över värvningen och den förstärkning som Daniel Kristoffersson innebär för redaktionen:
– Vi bygger nu vidare på framtidens Sportbladet där Daniel Kristoffersson blir en viktig spelare i laget. Det är glädjande både för oss och alla våra läsare och tittare som kommer att få nya spännande program och satsningar där hans specialkunskaper om svensk fotboll blir en självklar del. Man kommer kunna ta del av Daniels journalistik i både skriven form samt i podd och tv framöver.
På den klassiska sportfrågan svarar Daniel Kristoffersson:
– Det känns jätteroligt att komma till en så bra arbetsplats som Sportbladet verkar vara. Det är Sveriges största sporttidning som satsar på fotboll och allsvenskan. Sedan känns det såklart konstigt att lämna Expressen efter 15 väldigt bra och roliga år, men det ska bli jättekul och även lite pirrigt att kliva in på ett nytt jobb.
På Sportbladet kommer Daniel Kristoffersson att fortsätta jaga nyheter från fotbollens värld
– Läsarna kan absolut förvänta sig att jag ska fortsätta ösa på med nyheter och några sillybomber vågar jag också lova. Och att jag kommer göra mycket poddar och tv.
Ambitionen är också att låta läsarna komma bakom kulisserna och få inside om vad som händer i svensk fotboll i allmänhet.
– Vi är väldigt glada att välkomna till Daniel till Sportbladet. Hans kunskaper, driv och inblick passar perfekt i vår utökade satsning på svensk fotboll och allsvenskan. Läsarna har mycket att se fram emot kommande år hos oss, säger Johan Kingfors, nyhetschef på Sportbladet.
Daniel Kristoffersson tillträder tjänsten i februari.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Kingfors, nyhetschef, Sportbladet. Telefon: 767726309. E-post: johan.kingfors@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets 3,5 miljoner dagliga läsare och tittare.
Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.
Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum