Daniel Lemma inviger nya klubbscenen på Skansen

Under våren har arbetet med att rusta upp Galejan-området pågått parallellt med att det nya Östersjöhuset blev klart. Nu är de kulörta lyktorna tända och augustikvällarna blir långa och inbjudande. Här möter 50-talets folkpark nutiden. Daniel Lemma inleder klubbspelningarna som vi hoppas se många av i framtiden.

Daniel Lemma. Foto: Pressbild.

17:30 Grindarna öppnar
för de som vill äta eller ta ett glas innan showen

19:00 - 19:30 Förband: Amanda Andréas
Amanda är aktuell med det hyllade debutalbumet "Som havet" och intar Skansen med sin nya låtskatt! Tillsammans med musiker från bland annat Augustifamiljen och Håkan Hellströms band bjuder hon på oförglömliga liveupplevelser fyllda av jazzigt vardagsbetraktelser och medryckande popslingor.

20:00 - 21:30 Daniel Lemma & Hot This Year Band
Daniel Lemmas genombrottssingel “If I Used to Love You” sålde guld och den nya singeln “One Small Step” har redan roterat på radion i flera månader. Men det är på scen, med ett stort, tajt, pulserade band i ryggen som han allra helst ska höras. Vid en exklusiv spelning intar Daniel Lemma Skansens nya klubbscen Galejan med sin särpräglade röst. Tillsammans med reggaekollektivet Hot This Year Band bjuder han på en konsertkväll fylld av tidlös reggae med soulig touch.

21:30 - 24.00 DJ Challe Elliot
Challe Elliot är vår DJ för kvällen. Med sin okuvliga kärlek till musiken och dansen har hon spridit glädje på klubbar som Stubborn Heart och Bangers'n'Mash. Stockholms soul-stråle kommer på Galejan att bjuda på svängig northern soul och r'n'b från 60-talet, allt från varsamt vårdade originalvinylsinglar. Ta på dansskorna! Chansen är stor att du inte vill lämna dansgolvet, och blir siste man på Skansen

Titiyo 22 augusti
Nästa spelning är den 22 augusti då Titiyo intar Galejan.

Daniel Lemma. Foto: Pressbild.
Amanda Andréas. Foto: David Andréas
DJ Challe Eliot. Foto: Pressbild.

Pressinbjudan: Baltic Sea Science Center visar Sveriges första oceangående havsforskningsfartyg på över 45 år25.2.2020 09:14:40 CETPressmeddelande

På måndag den 2 mars klockan 14.00 överlämnar Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) en modell av Sveriges nya oceangående forskningsfartyg, R/V Svea, till Baltic Sea Science Center (BSSC) på Skansen. Besökare kan göra en virtuell rundtur ombord på R/V Svea och se hur besättningen och forskarna arbetar och bor. I samband med överlämningen berättar Joakim Hjelm från SLU och Lars Arneborg från SMHI om Östersjöns miljö och hur det nya fartyget används.