Daniel Norberg – ny programledare i BingoLotto

BingoLotto presenterar en ny programledare. Från och med augusti får Lotta Engberg sällskap av Daniel Norberg. – Det känns fantastiskt roligt att få bli en del utav det här programmet. Färgfemman, bilen eller ny lott – absolut. Men att få leda BingoLotto och dessutom tillsammans med Lotta, det måste väl vara den största bingovinsten av dem alla.
Daniel Norberg, foto: Rosie Alm

Efter tre härliga säsonger med Stefan Odelberg lämnar denne över uppdraget och stafettpinnen som programledare för BingoLotto. Ersättare blir en bohusläning som i många år roat såväl linjära TV-tittare som följare i Youtube (med över 100 miljoner visningar).

Nu väntar en ny och spännande utmaning.

– Att det är ett mycket ärofyllt och viktigt uppdrag inser jag inte minst då jag får berättat för mig att Folkspel sedan starten 1991 betalat ut över 17,5 miljarder till föreningslivet som sålt lotter. Det är oerhört mycket pengar som verkligen gjort skillnad för vår unika folkrörelse, säger Daniel.

Precis som tidigare kommer BingoLotto att ledas av en duo där Lotta Engberg fortsatt är den ena halvan. En av vår mest populära och erfarna programledare säger:

– Efter tre magiska år med Stefan hälsar jag nu Daniel varmt välkommen in i bingofamiljen.

Även TV4 tar med värme emot en mångsidig ung man från Uddevalla.

Gustav Carlsson, exekutiv producent på TV4:

– Daniel har varit en återkommande och uppskattad gäst i Bingolotto senaste åren. Det känns riktigt kul att nu kunna välkomna honom som en av programledarna för Bingolotto.

För Stefan Odelberg väntar såväl framtida projekt i andra sammanhang som minnen och möten från den tid som varit.

– Att ha fått programleda Bingolotto igenom en pandemi, ett 30-årsjubileum och en rekorduppesittarkväll är fantastiskt, stort tack till all publik och för förtroendet från Folkspel, säger Stefan.

Daniel Norberg kommer att debutera som programledare för BingoLotto i höstpremiären 27 augusti. Då är för övrigt programmet tillbaka på söndagar.

Redan under våren kommer dock Daniel att leda de digitala högvinstdragningarna för Sverigelotten, vilka kommer att kunna ses i Folkspels kanaler framöver.

Fakta: Daniel Norberg

Ålder: 33.

Född: Uddevalla.

Bor: Stockholm.

Gjort/gör: Driver Youtubekanalen tillsammans med sin bror Emil Youtubekanalen Bröderna Norberg med över 250 000 prenumeranter och med över 100 miljoner visningar. Programledare för humorprogrammet ”Mumbo Jumbo”. Gjort musikvideor till SVT:s Wild Kids.

Medverkat i: Idol, Lets Dance, Masked Singer, Melodifestivalen.

För mer information:

Henrik Lindroth, marknads– och kommunikationsansvarig, Folkspel.

henrik.lindroth@folkspel.se

073 0914422

Folkspel är en ideell organisation med 74 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotter och på så sätt tjäna pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut över 17,5 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se

Daniel Norberg, foto: Rosie Alm

Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se