Daniel Nord invald i Innovationsföretagens styrelse

Daniel Nord, vd FOJAB Arkitekter, invald i Innovationsföretagens styrelse.

FOJAB Arkitekters vd Daniel Nord valdes igår in i Innovationsföretagens styrelse genom ett fyllnadsval.

- Jag ser med glädje fram emot att tillsammans med Innovationsföretagen driva och utveckla branschen. Vi har många framtida utmaningar inom digitalisering och hållbarhet men även strukturella förändringar inom branschen där jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter och det regionala perspektivet, säger Daniel Nord.

- Med sin långa erfarenhet inom arkitektbranschen blir Daniel Nord ett utmärkt komplement till Innovationsföretagens styrelse. Han kommer att kunna bidra med nya perspektiv och hjälpa oss i det fortsatta arbetet med att stärka de innovativa kunskapsföretagens konkurrenskraft, säger Charlotte Bergman, ordförande i Innovationsföretagen.

Valberedningens motivering: ”Daniel har varit med på FOJABs resa från ett litet kontor i Lund, som sedan växt organiskt till ett arkitektkontor på ca 150 medarbetare. Daniel och Fojab representerar på så sätt en stor del av de arkitektföretag som är medlemmar i Innovationsföretagen, och kan därmed också bidra med relevanta erfarenheter och perspektiv i styrelsen.”

Läs mer om Innovationsföretagens styrelse här.

Välkommen till Innovationsföretagen - innovativ design för smarta samhällen

Kunskapsintensiva företag i ett vänteläge - Offentliga investeringar kan avgöra framtiden30.6.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Innovationsföretagen sin konjunkturrapport, Investeringssignalen. Den visar att Coronapandemin drabbat företagen i varierande omfattning. För flera har läget nu stabiliserats och gått in i ett vänteläge, men framtiden är fortfarande osäker för många. Nu behövs investeringar från den offentliga sektorn för att hjälpa till att stimulera ekonomin och få fart på efterfrågan igen.