Compass Fairs

Danish Export Association säljer Standesign A/S till Compass Fairs

Danish Export Association säljer Standesign, som föreningen har ägt sedan 2006. Standesign tas över av Compass Fairs som är en av Nordens största totalleverantörer inom mässor och konferenser.

Från vänster Ulrik Dahl, vd för Danish Export Association, vd Stewart Stjernholm och COO May Wenche Hammert från Compass Fairs, André Minier, vd för Standesign och Henning Sørensen, vd för Compass Fairs Danmark.

Danish Export Association har arbetat för att stärka danska exportföretag och skapa ramar för dessa genom internationell tillväxt under de senaste 50 åren. En av uppgifterna har varit att hjälpa medlemsföretagen att profilera och marknadsföra sig, bland annat på internationella mässor, utställningar och konferenser. Detta har bland annat skett i nära samarbete med Standesign A/S, som Danish Export Association ägt sedan 2006, och som designar, tillverkar och bygger unika mässmontrar på olika arenor runt om i världen.

– Genom vårt ägande av Standesign har vi gett våra medlemmar möjlighet att synas i stora gemensamma montrar genom att delta på mässor och göra framsteg på nya marknader, säger Ulrik Dahl, vd för Danish Export Association.

Som ett resultat av en ny strategi har Danish Export Association fattat ett strategiskt beslut om att sälja Standesign och har under en period noggrant analyserat marknaden för att hitta rätt köpare. Valet föll på Compass Fairs, som är en av Nordens största mässarrangörer och monterbyggare. Både Compass Fairs och Standesign har lång erfarenhet och expertis inom design och projektledning. Med egen produktions- och lagerkapacitet samt kvalificerade montörer bygger företagen spännande och inspirerande lösningar till kunderna. Standesign och Compass Fairs har samma värdegrund och medarbetarna kompletterar därför varandra på bästa sätt.

Standesign och dess medarbetare kommer att fortsätta som en självständig enhet inom Compass Fairs och de primära uppgifterna kommer även fortsättningsvis att vara som leverantör av montrar till Danish Export Association.

– Det har varit ett nöje att få vara med och bygga en unik miljö och kompetens inom både enskilda montrar och gemensamma montrar, fortsätter en nöjd Ulrik Dahl. – Jag ser fram emot att se Standesign växa ytterligare med Compass Fairs – de matchar varandra perfekt. Detta samarbete kommer att skapa ännu mer värde för våra medlemsföretag och generellt för danska företag som vill marknadsföra sig utomlands. Vackert producerade montrar på mässor på relevanta marknader gör det lättare att etablera sig och komma i kontakt med nya kunder och samarbetspartner.

Henning Sørensen, vd för Compass Fairs, är glad över att Danish Export Association valde att fortsätta Standesign i Compass Fairs regi.

– Jag är övertygad om att både ledning och medarbetare i Standesign kan berika oss med ytterligare kompetens och kompetens inom design, projektledning och erfarenhet av att bygga mässmontrar, säger Henning. – Compass Fairs har en stark position i Norden med många anställda och mycket utställningsmaterial till förfogande. Tillsammans med Standesign kan vi nu leverera nya varor och produkter till våra kunder. I en internationell utställningsvärld ställs höga krav på design, kvalitet och inte minst flexibilitet för leverans med korta deadlines.

Bilder

Compass Fairs

Om Danish Export Association

Danish Export Association legger til rette for danske B2B-virksomheters internasjonale vekst gjennom nettverk og kurs i Danmark og ved å ta danske virksomheter med på internasjonale fagmesser og delegasjonsreiser i hele verden. Danish Export Association er en non-profit, medlemseid og medlemsdrevet forening med mer enn 700 medlemmer.

En vitenskapelig undersøkelse fra Aarhus Universitet viser at medlemmene i Danish Export Association i snitt har 49 %  mer eksport enn den gjennomsnittlige danske eksportøren.

Om Standesign

Standesign arbeider med alle former for business events; fra design, produksjon og oppbygging av unike messestands og showroom i hele verden, til utvikling og gjennomføring av alle typer events. Med utgangspunkt i innovativ design, kompetent rådgivning, godt håndverk og den nyeste teknologien – og alltid med fokus på kundens mål, ønsker og behov, er Standesign med hele veien og hjelper kunden trygt i mål med et profesjonelt uttrykk. Standesign A/S har egne produksjons- og lagerlokaler i Nyborg og medarbeidernes kompetanse spenner vidt. Standesign har også et bredt nettverk av lokale partnere i både Europa og i andre markeder og kjenner forholdene i messesentre over hele verden

Om Compass Fairs

Compass Fairs er totalleverandør til alle typer arrangementer, og bygger hvert år messer for mange arrangører og på en lang rekke arenaer. Enkle og spesialbygde stander, møbler, tepper og kongressutstyr til små og store arrangementer inngår i porteføljen. Med avdelinger i både Norge, Sverige og Danmark, har Compass Fairs en sterk posisjon i Norden. Compass Fairs utvikler, fasiliterer og markedsfører også produkter på messer, kongresser og konferanser både nasjonalt og internasjonalt. Bedriften bidrar til økt verdiskapning for kundene gjennom komplette og fleksible løsninger av høy kvalitet.

Följ Compass Fairs