Danny Saucedo gör stor succé med krogshowen ”NU!”. Och nu är det klart att showen fortsätter på Hamburger Börs även i höst!

2Entertain - Part of Moment Group

Med stående ovationer och lysande recensioner har Danny Saucedo givit begreppet ”dinner club show” en helt ny mening. Vårens föreställningar på Hamburger Börs är i de närmaste utsålda och nu är det klart att showen fortsätter på Hamburger Börs i höst, efter sommaruppehållet.

Danny firar ett decennium som artist i år och är idag en av de yngsta någonsin med egen show på anrika Hamburger Börs i Stockholm. Bakom succén med showen "NU!" står en hel ensemble av meriterade teammedlemmar - bland annat hittar vi Fredrik "Benke" Rydman som kreativ regissör, samt Martin Luuk som manusförfattare. Tillsammans har de skapat en helt unik och nyskapande show med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter. Det är energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning. Men även intimt och nära, med mycket humor och självdistans.

Med sig på scen har Danny en 10 man stor ensemble som är några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

Biljetter till höstens datum släpps nu på MÅNDAG 13/2 kl 10.00 via www.showtic.se

Höstens datum på Hamburger Börs:

14/9 Torsdag kl 21.00 NYPREMIÄR!
15/9 Fredag kl 21.00
26/10 Torsdag kl 21.00
27/10 Fredag kl 21.00
28/10 Lördag kl 21.00

”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage Artist.

Produktion
Exekutiv Producent Mikael Gordon-Solfors

Pressröster om "NU":

"Danny levererar en fullträff" - ++++ Aftonbladet

"Satan vad han kan dansa. Och sjunga" - Aftonbladet

"Proffsigt och imponerande " - ++++ Expressen

" Bombastisk show. Danny är som allra bäst" - Expressen

"Jag har aldrig sett något liknande " - Mix Megapol

För mer info eller kontakt med Danny hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond
Helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-7527605

KLICKA HÄR FÖR ATT SE VIDEO MED DANNY

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.