Danny Saucedo gör unikt designsamarbete med modejätten NA-KD

NA-KD inleder i höst ett unikt designsamarbete med Danny Saucedo och hans högaktuella show ”The Run(A)way Show”. Den 29 oktober släpps en kollektion, ”Danny Saucedo x NA-KD”, samma vecka som premiären av Dannys show på The Theatre i Göteborg.

Danny Saucedo och Jarno Vanhatapio. Foto: Matthew Phillips

I ett tidigt skede i planeringen av Danny Saucedos nya show, så ville Danny och produktionsbolaget 2Entertain hitta en partner som rimmade väl överens med Dannys varumärke och med den nya showens ID. Det skulle vara ett företag som skulle höja modegraden i showen. Det självklara valet föll på Göteborgsbaserade NA-KD.

Redan vid vårt första möte förstod vi varandras vision och allt kändes rätt. NA-KD är ett nytänkande svenskt företag, det inspirerar mig”, säger Danny.

Även NA-KDs VD Jarno Vanhatapio är nöjd med samarbetet.

”Vi är väldigt stolta över Danny Saucedo x NA-KD. Det är ett samarbete som bottnar i hans nya live show och expressiva stil. Vi ville jobba med någon som inte är rädd för att utmana normen – precis som vi gör”, berättar Jarno.

”Att NA-KD som enbart har kvinnliga kunder gör en klädkollektion med en man är givetvis ovanligt inom vår bransch. Men för oss är detta mode och vi välkomnar alla som tycker om plaggen att bära dom, oavsett kön och tillhörighet. Musik och mode har en naturlig koppling och i vårt tycke så personifierar Danny just detta. Vi kan med vår gemensamma räckvidd och respektive scener göra detta på ett trovärdigt och inkluderande sätt", fortsätter Jarno.

Det är alltså första gången som NA-KD gör ett samarbete med en manlig skapare eller modell. Men samarbetet innebär mycket mer än framtagandet av den nya kollektionen.

Showens stylist och kostymdesigner, Dennis Bröchner, har tillsammans med Danny och NA-KD designat och klätt hela nummer i showen. Både med enstaka plagg från nya kollektionen, men också tagit fram specialbeställda scenkläder endast för ”The Run(A)way show”. Det är alltifrån tunga kjolar till sneakers för den moderna människan.

”Det har varit ett fantastiskt samarbete på alla sätt. En ny nivå av kommunikation, lyhördhet, samarbetsvilja och professionalism”, säger en nöjd Dennis Bröchner.

NA-KD har dessutom startat upp ett samarbete med Nordiska Textil Akademin, där Dennis tillsammans med eleverna jobbat fram två hela ”looks” till showen.

Den 29 oktober släpps kollektionen ”Danny Saucedo x NA-KD” på na-kd.com och den 31 oktober har Danny premiär med nya showen ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Biljetter säljs via showtic.se/danny

Fakta NA-KD

NA-KD är ett av världens snabbast växande modeföretag med över 3 miljoner följare i sociala medier. De har en global approach och levererar det senaste modet till över 100 länder världen över.

Fakta Run(A)Way Show

Danny Saucedos nya föreställning har premiär 31 oktober på The Theatre, Gothia Towers i Göteborg. Showen spelas till och med 21 december och produceras av 2Entertain och Krall Entertainment, i samarbete med United Stage.

Danny Saucedo och Jarno Vanhatapio. Foto: Matthew Phillips
Danny Saucedo - The Run(A)way show och NA-KD.
Danny Saucedo x NA-KD. Foto: Matthew Phillips

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.