Danny Saucedo gör unikt designsamarbete med modejätten NA-KD

NA-KD inleder i höst ett unikt designsamarbete med Danny Saucedo och hans högaktuella show ”The Run(A)way Show”. Den 29 oktober släpps en kollektion, ”Danny Saucedo x NA-KD”, samma vecka som premiären av Dannys show på The Theatre i Göteborg.

Danny Saucedo och Jarno Vanhatapio. Foto: Matthew Phillips

I ett tidigt skede i planeringen av Danny Saucedos nya show, så ville Danny och produktionsbolaget 2Entertain hitta en partner som rimmade väl överens med Dannys varumärke och med den nya showens ID. Det skulle vara ett företag som skulle höja modegraden i showen. Det självklara valet föll på Göteborgsbaserade NA-KD.

Redan vid vårt första möte förstod vi varandras vision och allt kändes rätt. NA-KD är ett nytänkande svenskt företag, det inspirerar mig”, säger Danny.

Även NA-KDs VD Jarno Vanhatapio är nöjd med samarbetet.

”Vi är väldigt stolta över Danny Saucedo x NA-KD. Det är ett samarbete som bottnar i hans nya live show och expressiva stil. Vi ville jobba med någon som inte är rädd för att utmana normen – precis som vi gör”, berättar Jarno.

”Att NA-KD som enbart har kvinnliga kunder gör en klädkollektion med en man är givetvis ovanligt inom vår bransch. Men för oss är detta mode och vi välkomnar alla som tycker om plaggen att bära dom, oavsett kön och tillhörighet. Musik och mode har en naturlig koppling och i vårt tycke så personifierar Danny just detta. Vi kan med vår gemensamma räckvidd och respektive scener göra detta på ett trovärdigt och inkluderande sätt", fortsätter Jarno.

Det är alltså första gången som NA-KD gör ett samarbete med en manlig skapare eller modell. Men samarbetet innebär mycket mer än framtagandet av den nya kollektionen.

Showens stylist och kostymdesigner, Dennis Bröchner, har tillsammans med Danny och NA-KD designat och klätt hela nummer i showen. Både med enstaka plagg från nya kollektionen, men också tagit fram specialbeställda scenkläder endast för ”The Run(A)way show”. Det är alltifrån tunga kjolar till sneakers för den moderna människan.

”Det har varit ett fantastiskt samarbete på alla sätt. En ny nivå av kommunikation, lyhördhet, samarbetsvilja och professionalism”, säger en nöjd Dennis Bröchner.

NA-KD har dessutom startat upp ett samarbete med Nordiska Textil Akademin, där Dennis tillsammans med eleverna jobbat fram två hela ”looks” till showen.

Den 29 oktober släpps kollektionen ”Danny Saucedo x NA-KD” på na-kd.com och den 31 oktober har Danny premiär med nya showen ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Biljetter säljs via showtic.se/danny

Fakta NA-KD

NA-KD är ett av världens snabbast växande modeföretag med över 3 miljoner följare i sociala medier. De har en global approach och levererar det senaste modet till över 100 länder världen över.

Fakta Run(A)Way Show

Danny Saucedos nya föreställning har premiär 31 oktober på The Theatre, Gothia Towers i Göteborg. Showen spelas till och med 21 december och produceras av 2Entertain och Krall Entertainment, i samarbete med United Stage.

Danny Saucedo och Jarno Vanhatapio. Foto: Matthew Phillips
Danny Saucedo - The Run(A)way show och NA-KD.
Danny Saucedo x NA-KD. Foto: Matthew Phillips

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

STOR SUCCÉ FÖR DANNY SAUCEDO I GÖTEBORG – NU SLÄPPS ÄNNU FLER BILJETTER!15.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Den 31 oktober hade Danny Saucedo premiär för sin nya show – ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Hyllningarna har kommit från alla håll och både publik- och kritikerkår är eniga. Det här är en show som verkligen tänjer på alla gränser för vad som är möjligt i sådana här sammanhang. Sedan succén blivit ett faktum, har det varit svårt att få biljetter. ”Till fansens stora glädje kan vi nu berätta att ytterligare biljetter till attraktiva datum släpps till försäljning. Totalt utökas kapaciteten med drygt 3000 biljetter”, säger producent Mikael Gordon-Solfors.

PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.4.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.

Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 202031.10.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!