Danny Saucedo slår försäljningsrekord i Göteborg!

2Entertain - Part of Moment Group

- Vi är mycket glada över den enormt positiva responsen, som Dannys show har fått. Vi har slagit försäljningsrekord, ingen tidigare produktion hos oss har sålt så här bra vid biljettsläpp. Vi är övertygade om att showen kommer att bli fantastisk på The Theatre. Arenan har möjligheter utöver det vanliga, vilket kommer göra Dannys show än mer spektakulär, säger Anna-Carin Rasmusson, Marknads- och försäljningschef Gothia Towers

- Vilket mottagande från Göteborgarna! Det här är verkligen långt över förväntan,
 säger producent Mikael Gordon Solfors.

Med stående ovationer, lysande recensioner och en helt utsåld vår och en höst där succén fortsatt på Hamburger Börs har Danny Saucedo gett begreppet ”Dinner Club Show” en ny mening tillsammans med bland annat Fredrik "Benke" Rydman som kreativ regissör, Martin Luuk som manusförfattare och en 10-mannaensamble av musiker och dansare. Tillsammans bjuder de på en nyskapande show med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter. Energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning varvas med humor, självdistans och en intim känsla.

Den 4 oktober släpptes följande 19 shower på The Theatre, Gothia Towers till försäljning:

Torsdag 29 mars 21.00 PREMIÄR
Fredag 30 mars 21.00
Lördag 31 mars 21.00
Torsdag 5 april 21.00
Fredag 6 april 21.00
Lördag 7 april 21.00
Söndag 8 april 15.00
Onsdag 11 april 21.00
Torsdag 12 april 21.00
Torsdag 19 april 21.00
Fredag 20 april 21.00
Lördag 21 april 14.00
Lördag 21 april 21.00
Söndag 22 april 15.00
Torsdag 26 april 21.00
Fredag 27 april 21.00
Lördag 28 april 14.00
Lördag 28 april 21.00
Söndag 29 april 15.00

Åldersgräns: Kvällsshow 18 år, med målsman 13 år.
Matinéshow 18 år, med målsman 8 år.

Biljetterna köps via: www.showtic.se och www.gothiatowers.com
”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage.

Exekutiv Producent: Mikael Gordon-Solfors
Projektledare: Annika Cardell email: annika.cardell@2entertain.com

För kontakt med Danny hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se / tel. 070-7527605 alt.
Cecilia Felix Caballero, cecilia.felix-caballero@prbeyond.se / tel. 073-9702024

Helene Wigren PR & BEYOND är en PR och kommunikationsbyrå med bred kompetens och över 20 års erfarenhet av varumärkesbyggande PR inom musikindustrin.

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.