Danny Saucedo tar nya showen på stor Sverigeturné

Idag släpps biljetterna till Dannys Saucedos Sverigeturné, som också är hans första stora egna turné. Det blir hela 14 turnéstopp på arenor från Malmö i söder till Skellefteå i norr. Och Danny är i högform! Just nu finslipar han på det sista inför premiären på hans nya show ”The Run(A)way Show”, med premiär nu på torsdag 31 oktober i Göteborg.
Danny Saucedo - The Run(A)way Show

Dannys förra show sågs av över 120.000 och blev enormt hyllad av både media och publik. Nu har han möjlighet att slå sitt gamla publikrekord. Redan innan premiär har han sålt fler biljetter i Göteborg, än hela förra spelperioden han hade på The Theatre. Kreativ producent Mikael Gordon-Solfors är mycket glad över biljettrycket och dessutom mycket nöjd med repetitionerna.

– Danny har nog aldrig varit bättre än vad han är nu. Fysiskt, mentalt och musikaliskt. Allting stämmer nu. Det låter fantastiskt bra, säger Gordon-Solfors.

Där förra showen tog utgångspunkt i Dannys förhållande till Nuet, så bjuder hans nya show istället in till en total eskapism. The Run(A)way Show är en modern popshow, där Danny bjuder på alla de populära hitsen under en futuristisk och genomdesignad kväll, där showskaparna lagt stor vikt på de visuella effekterna.

Med sig på scen har han en stor ensemble bestående av några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

TURNÉPLAN
Lördag 1 februari kl 20.00 - Helsingborg Arena
Fredag 7 februari kl 20.00 - Fjällräven Center, Örnsköldsvik
Lördag 8 februari kl 20.00 - Skellefteå Kraft Arena
Lördag 15 februari kl 20.00 - Kristianstad Arena
Lördag 22 februari kl 20.00 - Bombardier Arena, Västerås
Fredag 28 februari kl 20.00 - Löfbergs Arena, Karlstad
Lördag 29 februari kl 20.00 - Monitor ERP Arena, Gävle
Fredag 6 mars kl 20.00 - Kinnarps Arena, Jönköping
Lördag 7 mars kl 20.00 - NKT Arena, Karlskrona
Lördag 14 mars kl 20.00 - Halmstad Arena
Lördag 25 april kl 20.00 - Conventum Arena, Örebro
Lördag 2 maj kl 20.00 - IFU Arena, Uppsala
Lördag 9 maj kl 20.00 - Saab Arena, Linköping
Lördag 16 maj kl 20.00 - Malmö Arena

Biljetterna släpps till allmänheten idag kl 10.00 på showtic.se/danny

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage.

Danny Saucedo, Foto Morgan Norman
Danny Saucedo, Foto Morgan Norman