Danny Saucedo tar nya showen på stor Sverigeturné

Idag släpps biljetterna till Dannys Saucedos Sverigeturné, som också är hans första stora egna turné. Det blir hela 14 turnéstopp på arenor från Malmö i söder till Skellefteå i norr. Och Danny är i högform! Just nu finslipar han på det sista inför premiären på hans nya show ”The Run(A)way Show”, med premiär nu på torsdag 31 oktober i Göteborg.

Danny Saucedo - The Run(A)way Show

Dannys förra show sågs av över 120.000 och blev enormt hyllad av både media och publik. Nu har han möjlighet att slå sitt gamla publikrekord. Redan innan premiär har han sålt fler biljetter i Göteborg, än hela förra spelperioden han hade på The Theatre. Kreativ producent Mikael Gordon-Solfors är mycket glad över biljettrycket och dessutom mycket nöjd med repetitionerna.

– Danny har nog aldrig varit bättre än vad han är nu. Fysiskt, mentalt och musikaliskt. Allting stämmer nu. Det låter fantastiskt bra, säger Gordon-Solfors.

Där förra showen tog utgångspunkt i Dannys förhållande till Nuet, så bjuder hans nya show istället in till en total eskapism. The Run(A)way Show är en modern popshow, där Danny bjuder på alla de populära hitsen under en futuristisk och genomdesignad kväll, där showskaparna lagt stor vikt på de visuella effekterna.

Med sig på scen har han en stor ensemble bestående av några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

TURNÉPLAN
Lördag 1 februari kl 20.00 - Helsingborg Arena
Fredag 7 februari kl 20.00 - Fjällräven Center, Örnsköldsvik
Lördag 8 februari kl 20.00 - Skellefteå Kraft Arena
Lördag 15 februari kl 20.00 - Kristianstad Arena
Lördag 22 februari kl 20.00 - Bombardier Arena, Västerås
Fredag 28 februari kl 20.00 - Löfbergs Arena, Karlstad
Lördag 29 februari kl 20.00 - Monitor ERP Arena, Gävle
Fredag 6 mars kl 20.00 - Kinnarps Arena, Jönköping
Lördag 7 mars kl 20.00 - NKT Arena, Karlskrona
Lördag 14 mars kl 20.00 - Halmstad Arena
Lördag 25 april kl 20.00 - Conventum Arena, Örebro
Lördag 2 maj kl 20.00 - IFU Arena, Uppsala
Lördag 9 maj kl 20.00 - Saab Arena, Linköping
Lördag 16 maj kl 20.00 - Malmö Arena

Biljetterna släpps till allmänheten idag kl 10.00 på showtic.se/danny

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage.

Danny Saucedo, Foto Morgan Norman
Danny Saucedo, Foto Morgan Norman

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.

Ola Salos IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE sätter nytt rekord, med 100 shower på mindre än ett år5.12.2019 22:00:00 CETPressmeddelande

I kväll spelas den 100:e showen av den ultimata succén It takes a fool to remain sane, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. I enlighet med showens signum firas detta extravagant, med en absolut sista förlängning av vårens spelperiod. Ytterligare 11 shower släpps, men sedan är äventyret definitivt slut. “Ola och hela ensemblen är så värda detta! Han är en unik artist med en lika unik låtskatt, allt paketerat i ett bombastiskt Rock n´ Roll-uttryck. Det var en fullkomlig dröm att arbeta med.”, säger showens regissör, Edward Af Sillén.

STOR SUCCÉ FÖR DANNY SAUCEDO I GÖTEBORG – NU SLÄPPS ÄNNU FLER BILJETTER!15.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Den 31 oktober hade Danny Saucedo premiär för sin nya show – ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Hyllningarna har kommit från alla håll och både publik- och kritikerkår är eniga. Det här är en show som verkligen tänjer på alla gränser för vad som är möjligt i sådana här sammanhang. Sedan succén blivit ett faktum, har det varit svårt att få biljetter. ”Till fansens stora glädje kan vi nu berätta att ytterligare biljetter till attraktiva datum släpps till försäljning. Totalt utökas kapaciteten med drygt 3000 biljetter”, säger producent Mikael Gordon-Solfors.