Danny Saucedo tar nya showen på stor Sverigeturné

Idag släpps biljetterna till Dannys Saucedos Sverigeturné, som också är hans första stora egna turné. Det blir hela 14 turnéstopp på arenor från Malmö i söder till Skellefteå i norr. Och Danny är i högform! Just nu finslipar han på det sista inför premiären på hans nya show ”The Run(A)way Show”, med premiär nu på torsdag 31 oktober i Göteborg.

Danny Saucedo - The Run(A)way Show

Dannys förra show sågs av över 120.000 och blev enormt hyllad av både media och publik. Nu har han möjlighet att slå sitt gamla publikrekord. Redan innan premiär har han sålt fler biljetter i Göteborg, än hela förra spelperioden han hade på The Theatre. Kreativ producent Mikael Gordon-Solfors är mycket glad över biljettrycket och dessutom mycket nöjd med repetitionerna.

– Danny har nog aldrig varit bättre än vad han är nu. Fysiskt, mentalt och musikaliskt. Allting stämmer nu. Det låter fantastiskt bra, säger Gordon-Solfors.

Där förra showen tog utgångspunkt i Dannys förhållande till Nuet, så bjuder hans nya show istället in till en total eskapism. The Run(A)way Show är en modern popshow, där Danny bjuder på alla de populära hitsen under en futuristisk och genomdesignad kväll, där showskaparna lagt stor vikt på de visuella effekterna.

Med sig på scen har han en stor ensemble bestående av några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

TURNÉPLAN
Lördag 1 februari kl 20.00 - Helsingborg Arena
Fredag 7 februari kl 20.00 - Fjällräven Center, Örnsköldsvik
Lördag 8 februari kl 20.00 - Skellefteå Kraft Arena
Lördag 15 februari kl 20.00 - Kristianstad Arena
Lördag 22 februari kl 20.00 - Bombardier Arena, Västerås
Fredag 28 februari kl 20.00 - Löfbergs Arena, Karlstad
Lördag 29 februari kl 20.00 - Monitor ERP Arena, Gävle
Fredag 6 mars kl 20.00 - Kinnarps Arena, Jönköping
Lördag 7 mars kl 20.00 - NKT Arena, Karlskrona
Lördag 14 mars kl 20.00 - Halmstad Arena
Lördag 25 april kl 20.00 - Conventum Arena, Örebro
Lördag 2 maj kl 20.00 - IFU Arena, Uppsala
Lördag 9 maj kl 20.00 - Saab Arena, Linköping
Lördag 16 maj kl 20.00 - Malmö Arena

Biljetterna släpps till allmänheten idag kl 10.00 på showtic.se/danny

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage.

Danny Saucedo, Foto Morgan Norman
Danny Saucedo, Foto Morgan Norman

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.