Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

2Entertain – Part of Moment Group

Recensioner av den tidigare showen har varit rungande samstämmiga och den har beskrivits som mästerlig, proffsigt värre och världens party. En magnifik scenshow av sång, musik och dans i ett format som fängslar gästerna och skapar en känsla av att alla är med på tidernas fest.

Nu är det dags för The Run(A)way show att återigen ta ton men i en uppdaterad version, 2.0. Kreativitet och konstnärligt skapande är tydliga kännetecken för Danny och något som genomsyrar hela showen. Allt från design, ljus, ljud, kläder och övriga uttryck som hela tiden syftar till att lyfta showen till nya höjder.

-Vi är oerhört stolta över denna show, av allt som producerats i Sverige så skulle vi nog vilja säga att denna produktion står i särklass vad gäller teknik, innovation och inte minst artisten och konstnären Danny Saucedos förmåga att i varje sekvens hålla greppet om sin publik. You’re in for a treat! säger Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall, producenter för The Run(A)way Show.

Från den 29 september kommer The Run(A)way äntligen att spelas på Cirkus i Stockholm följt av en arenaturné i Linköping, Halmstad, Örebro och Malmö. 85 000 personer har sett showen och idag, den 29 april, släpps fler biljetter till höstens efterlängtade 2.0-shower. Då kapaciteten ökar kan fler ta del av den kreativa och konstnärliga resan som Danny bjuder gästerna på.

För pressbilder, klicka här.
För mer information om showen samt biljetter besök Showtic.se

För mer information och övriga frågor, vänligen kontakta:

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB

hanna.kallerteg@bindefeldab.se