Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

2Entertain – Part of Moment Group

Recensioner av den tidigare showen har varit rungande samstämmiga och den har beskrivits som mästerlig, proffsigt värre och världens party. En magnifik scenshow av sång, musik och dans i ett format som fängslar gästerna och skapar en känsla av att alla är med på tidernas fest.

Nu är det dags för The Run(A)way show att återigen ta ton men i en uppdaterad version, 2.0. Kreativitet och konstnärligt skapande är tydliga kännetecken för Danny och något som genomsyrar hela showen. Allt från design, ljus, ljud, kläder och övriga uttryck som hela tiden syftar till att lyfta showen till nya höjder.

-Vi är oerhört stolta över denna show, av allt som producerats i Sverige så skulle vi nog vilja säga att denna produktion står i särklass vad gäller teknik, innovation och inte minst artisten och konstnären Danny Saucedos förmåga att i varje sekvens hålla greppet om sin publik. You’re in for a treat! säger Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall, producenter för The Run(A)way Show.

Från den 29 september kommer The Run(A)way äntligen att spelas på Cirkus i Stockholm följt av en arenaturné i Linköping, Halmstad, Örebro och Malmö. 85 000 personer har sett showen och idag, den 29 april, släpps fler biljetter till höstens efterlängtade 2.0-shower. Då kapaciteten ökar kan fler ta del av den kreativa och konstnärliga resan som Danny bjuder gästerna på.

För pressbilder, klicka här.
För mer information om showen samt biljetter besök Showtic.se

För mer information och övriga frågor, vänligen kontakta:

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB

hanna.kallerteg@bindefeldab.se

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB

filip.jarl@bindefeldab.se

Fotograf: Mats Bäcker
Fotograf: Mats Bäcker

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm19.5.2022 08:55:29 CEST | Pressmeddelande

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné21.4.2022 08:59:58 CEST | Pressmeddelande

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.