Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

2Entertain – Part of Moment Group

Recensioner av den tidigare showen har varit rungande samstämmiga och den har beskrivits som mästerlig, proffsigt värre och världens party. En magnifik scenshow av sång, musik och dans i ett format som fängslar gästerna och skapar en känsla av att alla är med på tidernas fest.

Nu är det dags för The Run(A)way show att återigen ta ton men i en uppdaterad version, 2.0. Kreativitet och konstnärligt skapande är tydliga kännetecken för Danny och något som genomsyrar hela showen. Allt från design, ljus, ljud, kläder och övriga uttryck som hela tiden syftar till att lyfta showen till nya höjder.

-Vi är oerhört stolta över denna show, av allt som producerats i Sverige så skulle vi nog vilja säga att denna produktion står i särklass vad gäller teknik, innovation och inte minst artisten och konstnären Danny Saucedos förmåga att i varje sekvens hålla greppet om sin publik. You’re in for a treat! säger Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall, producenter för The Run(A)way Show.

Från den 29 september kommer The Run(A)way äntligen att spelas på Cirkus i Stockholm följt av en arenaturné i Linköping, Halmstad, Örebro och Malmö. 85 000 personer har sett showen och idag, den 29 april, släpps fler biljetter till höstens efterlängtade 2.0-shower. Då kapaciteten ökar kan fler ta del av den kreativa och konstnärliga resan som Danny bjuder gästerna på.

För pressbilder, klicka här.
För mer information om showen samt biljetter besök Showtic.se

För mer information och övriga frågor, vänligen kontakta:

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB

hanna.kallerteg@bindefeldab.se

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB

filip.jarl@bindefeldab.se

Fotograf: Mats Bäcker
Fotograf: Mats Bäcker

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.

Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.