Danny Saucedos succéshow "NU" till Göteborg och The Theatre, Gothia Towers i vår.

2Entertain - Part of Moment Group

Efter två utsålda säsonger på Hamburger Börs står det nu klart att Danny Saucedo tar showen "NU" till Göteborg och The Theatre, Gothia Towers i vår med premiär den 29 mars 2018.

Jag ser fram emot att komma till Göteborg, som har blivit som en andra hemstad för mig. Jag är otroligt peppad på att få bjuda in till fest på The Theatre med min show NU”, säger Danny.

Med stående ovationer, lysande recensioner och en helt utsåld vår och en näst intill utsåld höst på Hamburger Börs har Danny Saucedo gett begreppet ”Dinner Club” en helt ny mening:

"Jag har aldrig sett något liknande "- 5/5 Mix Megapol
"Danny levererar en fullträff"- ++++ Aftonbladet
"Satan vad han kan dansa. Och sjunga"- Aftonbladet
"Proffsigt och imponerande "- 4/5 Expressen
"Bombastisk show. Danny är som allra bäst"- Expressen

Bakom succén med Danny Saucedos show "NU” står en hel ensemble av meriterade teammedlemmar - bland annat hittar vi Fredrik "Benke" Rydman som kreativ regissör, samt Martin Luuk som manusförfattare. Tillsammans har de skapat en helt unik och nyskapande show med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter. Det är energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning. Men även intimt och nära, med mycket humor och självdistans.

Med sig på scen har Danny en 10 man stor ensemble som är några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

Den 4 oktober släpps följande 19 shower på The Theatre, Gothia Towers till försäljning:

Torsdag 29 mars 21.00 PREMIÄR
Fredag 30 mars 21.00
Lördag 31 mars 21.00
Torsdag 5 april 21.00
Fredag 6 april 21.00
Lördag 7 april 21.00
Söndag 8 april 15.00
Onsdag 11 april 21.00
Torsdag 12 april 21.00
Torsdag 19 april 21.00
Fredag 20 april 21.00
Lördag 21 april 14.00
Lördag 21 april 21.00
Söndag 22 april 15.00
Torsdag 26 april 21.00
Fredag 27 april 21.00
Lördag 28 april 14.00
Lördag 28 april 21.00
Söndag 29 april 15.00

Åldersgräns: Matinéshow: 18 år, 8 år i målsmans sällskap och kvällsshow 18 år, 13 år i målsmans sällskap.
Biljetterna köps via: www.showtic.se och www.gothiatowers.com

”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage.

Exekutiv Producent: Mikael Gordon-Solfors

För kontakt med Danny hör av er till: Helene Wigren PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se / tel. 070-7527605
Cecilia Felix Caballero, cecilia.felix-caballero@prbeyond.se / tel. 073-9702024

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.