Danny Saucedos succéshow "NU" till Göteborg och The Theatre, Gothia Towers i vår.

2Entertain - Part of Moment Group

Efter två utsålda säsonger på Hamburger Börs står det nu klart att Danny Saucedo tar showen "NU" till Göteborg och The Theatre, Gothia Towers i vår med premiär den 29 mars 2018.

Jag ser fram emot att komma till Göteborg, som har blivit som en andra hemstad för mig. Jag är otroligt peppad på att få bjuda in till fest på The Theatre med min show NU”, säger Danny.

Med stående ovationer, lysande recensioner och en helt utsåld vår och en näst intill utsåld höst på Hamburger Börs har Danny Saucedo gett begreppet ”Dinner Club” en helt ny mening:

"Jag har aldrig sett något liknande "- 5/5 Mix Megapol
"Danny levererar en fullträff"- ++++ Aftonbladet
"Satan vad han kan dansa. Och sjunga"- Aftonbladet
"Proffsigt och imponerande "- 4/5 Expressen
"Bombastisk show. Danny är som allra bäst"- Expressen

Bakom succén med Danny Saucedos show "NU” står en hel ensemble av meriterade teammedlemmar - bland annat hittar vi Fredrik "Benke" Rydman som kreativ regissör, samt Martin Luuk som manusförfattare. Tillsammans har de skapat en helt unik och nyskapande show med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter. Det är energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning. Men även intimt och nära, med mycket humor och självdistans.

Med sig på scen har Danny en 10 man stor ensemble som är några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

Den 4 oktober släpps följande 19 shower på The Theatre, Gothia Towers till försäljning:

Torsdag 29 mars 21.00 PREMIÄR
Fredag 30 mars 21.00
Lördag 31 mars 21.00
Torsdag 5 april 21.00
Fredag 6 april 21.00
Lördag 7 april 21.00
Söndag 8 april 15.00
Onsdag 11 april 21.00
Torsdag 12 april 21.00
Torsdag 19 april 21.00
Fredag 20 april 21.00
Lördag 21 april 14.00
Lördag 21 april 21.00
Söndag 22 april 15.00
Torsdag 26 april 21.00
Fredag 27 april 21.00
Lördag 28 april 14.00
Lördag 28 april 21.00
Söndag 29 april 15.00

Åldersgräns: Matinéshow: 18 år, 8 år i målsmans sällskap och kvällsshow 18 år, 13 år i målsmans sällskap.
Biljetterna köps via: www.showtic.se och www.gothiatowers.com

”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage.

Exekutiv Producent: Mikael Gordon-Solfors

För kontakt med Danny hör av er till: Helene Wigren PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se / tel. 070-7527605
Cecilia Felix Caballero, cecilia.felix-caballero@prbeyond.se / tel. 073-9702024

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.