Danny Saucedos succéshow "NU" till Göteborg och The Theatre, Gothia Towers i vår.

2Entertain - Part of Moment Group

Efter två utsålda säsonger på Hamburger Börs står det nu klart att Danny Saucedo tar showen "NU" till Göteborg och The Theatre, Gothia Towers i vår med premiär den 29 mars 2018.

Jag ser fram emot att komma till Göteborg, som har blivit som en andra hemstad för mig. Jag är otroligt peppad på att få bjuda in till fest på The Theatre med min show NU”, säger Danny.

Med stående ovationer, lysande recensioner och en helt utsåld vår och en näst intill utsåld höst på Hamburger Börs har Danny Saucedo gett begreppet ”Dinner Club” en helt ny mening:

"Jag har aldrig sett något liknande "- 5/5 Mix Megapol
"Danny levererar en fullträff"- ++++ Aftonbladet
"Satan vad han kan dansa. Och sjunga"- Aftonbladet
"Proffsigt och imponerande "- 4/5 Expressen
"Bombastisk show. Danny är som allra bäst"- Expressen

Bakom succén med Danny Saucedos show "NU” står en hel ensemble av meriterade teammedlemmar - bland annat hittar vi Fredrik "Benke" Rydman som kreativ regissör, samt Martin Luuk som manusförfattare. Tillsammans har de skapat en helt unik och nyskapande show med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter. Det är energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning. Men även intimt och nära, med mycket humor och självdistans.

Med sig på scen har Danny en 10 man stor ensemble som är några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

Den 4 oktober släpps följande 19 shower på The Theatre, Gothia Towers till försäljning:

Torsdag 29 mars 21.00 PREMIÄR
Fredag 30 mars 21.00
Lördag 31 mars 21.00
Torsdag 5 april 21.00
Fredag 6 april 21.00
Lördag 7 april 21.00
Söndag 8 april 15.00
Onsdag 11 april 21.00
Torsdag 12 april 21.00
Torsdag 19 april 21.00
Fredag 20 april 21.00
Lördag 21 april 14.00
Lördag 21 april 21.00
Söndag 22 april 15.00
Torsdag 26 april 21.00
Fredag 27 april 21.00
Lördag 28 april 14.00
Lördag 28 april 21.00
Söndag 29 april 15.00

Åldersgräns: Matinéshow: 18 år, 8 år i målsmans sällskap och kvällsshow 18 år, 13 år i målsmans sällskap.
Biljetterna köps via: www.showtic.se och www.gothiatowers.com

”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage.

Exekutiv Producent: Mikael Gordon-Solfors

För kontakt med Danny hör av er till: Helene Wigren PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se / tel. 070-7527605
Cecilia Felix Caballero, cecilia.felix-caballero@prbeyond.se / tel. 073-9702024

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar