Danny tar nya showen till Ericsson Globe!

Han växte upp 800 meter från arenan och drömmen om en spelning i Globen har funnits sedan barnsben. En utsåld höst i Göteborg och ett enormt biljettryck till vårens Sverigeturné gör drömmen till verklighet. Den 4 april flyttar Danny in med sin nya show på Ericsson Globe. Biljetterna släpps 17 december via showtic.se/danny.

Danny Saucedo tar "The Run(A)way Show" till Stockholm och Ericsson Globe den 4 april.

Allt baseras på Dannys nya showsuccé, ”The Run(A)way Show”. Showen hade premiär i oktober på The Theatre i Göteborg och blev en omedelbar succé, som rosats av både kritikerkår och publik. ”The Run(A)way Show" innehåller tjugo låtar från Dannys karriär. Samtliga framförs med tio imponerande dansare och en ljusshow som överträffar det mesta. Inget lämnas åt slumpen och artistens adrenalinpåslag är maximalt.

Dannys spelperiod skulle egentligen avslutas lagom till nyår. Men publiktrycket har tvingat fram en arenaturné genom landet. Nu är det även spikat att också Ericsson Globeska fyllas, med en Danny-show i storlek XXL den 4 april.

- Jag är lite tagen, det är jag. Det hade varit jättesvårt att skiljas från föreställningen efter ett sådant här år, säger Danny.

- Det här är det bästa tiden i mitt artistliv. Det har varit helt fantastiskt. Alla människor runtomkring och i publiken. Det har varit en sådan lust och energi hela vägen, säger Danny.

33-åringen har skrivit nöjeshistoria i höst. Segershowerna i Göteborg med 28-0 i utsålda hus, innebär ett oslagbart rekord för Gothia-arenan. Efter varje kväll försöker fans storma scenen för att krama om stjärnan. ”- Danny är självskriven för sin första Globen-satsning”, säger producenten Mikael Gordon Solfors.

– Det finns inga ord. Jag har aldrig varit så nervös som jag var inför premiären, men nu är det en euforisk känsla varje kväll, säger Danny.

Den 17 december släpps biljetterna till Danny på Ericsson Globe den 4 april 2020 via showtic.se/danny.

The Run(A)way Show produceras av 2Entertain och Krall Entertainment, i samarbete med United Stage.

Danny Saucedo "The Run(A)way Show". Foto Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.

Ola Salos IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE sätter nytt rekord, med 100 shower på mindre än ett år5.12.2019 22:00:00 CETPressmeddelande

I kväll spelas den 100:e showen av den ultimata succén It takes a fool to remain sane, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. I enlighet med showens signum firas detta extravagant, med en absolut sista förlängning av vårens spelperiod. Ytterligare 11 shower släpps, men sedan är äventyret definitivt slut. “Ola och hela ensemblen är så värda detta! Han är en unik artist med en lika unik låtskatt, allt paketerat i ett bombastiskt Rock n´ Roll-uttryck. Det var en fullkomlig dröm att arbeta med.”, säger showens regissör, Edward Af Sillén.