Dansa disco med skridskor på Stortorget i Katrineholm

Säsongen för skridskobanan på torget i Katrineholm är snart slut, men innan isen försvinner bjuder Tekniska verken in alla barn och andra danssugna till skridskodisco. Det blir musik och discolampor, och det bjuds på varm choklad och clementiner. Ta på skridskorna och kom och dansa loss på isbanan i Katrineholm fredagen den 21 februari.

Den populära maskoten Pyret  kommer att vara på plats och dela ut kramar till alla som vill ha.

Plats: Skridskobanan, Stortorget i Katrineholm.

Tid: Fredagen den 21 februari, mellan kl 16.30 och 19.30

Hjärtligt välkomna!

Anna Axelsson, Affärsenhetschef Kraftvärmeverket i Katrineholm, Tekniska verken, 0150-579 30
anna.axelsson@tekniskaverken.se

Fjärrvärmen i Katrineholm är 100 procent fossilfri, ta del av mer information om fjärrvärme, avfall och bredband under eventet.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Besöken på återvinningscentralerna begränsas3.4.2020 12:04:37 CESTPressmeddelande

Coronaviruset gör att många tillbringar mycket tid hemma, och passar då på att städa ur sina skrymslen och rensa i trädgården. Det märks tydligt på Tekniska verkens återvinningscentraler, dit många nu kommer med sitt avfall. Men med Folkhälsomyndighetens nya riktlinjer är det viktigt att begränsa besöken dit, och Tekniska verken uppmanar Linköpingsborna att bara åka om det verkligen är nödvändigt.

Svårt att ta hand om återbruksmaterial på Återvinningscentralerna27.3.2020 21:03:30 CETPressmeddelande

Tekniska verken samarbetar med flera hjälporganisationer som kommer och hämtar det som lämnats in till återbrukshallarna. Men utvecklingen med anledning av coronaviruset för med sig att hjälporganisationerna får allt färre kunder, och försäljningen i butikerna har minskat drastiskt. Därför hämtas inte återbrukat material i samma utsträckning som tidigare, och för att det inte ska svämma över i hallarna uppmanas nu kunderna att inte lämna in saker där just nu.