Danskerne skaber højtryk på skiferierne – stigning på 9 % allerede nu

Danskernes interesse i at bestille deres skiferie tidligt er rekordhøj. Den forgangne vinter bød på en stigning af danske skigæster til SkiStars skisteder, og interessen fortsætter med at stige. Det danske højtryk på skistar.com er allerede 9 % * højere end på samme tid sidste år.

Danskernes interesse i at bestille deres skiferie tidligt er rekordhøj

- Vi ved, at vores skisteder passer de danske gæster rigtig godt, og med den nye lufthavn beliggende mellem Sälen og Trysil bliver turen dertil nu forbedret. Den svage svenske krone betyder også, at danskerne har flere penge mellem hænderne til at vælge skiferier i Skandinavien, siger Mathias Lindström, salgs-og marketingdirektør hos SkiStar.

Den 22. december starter flyselskabet BRA deres flyruter til den nye Scandinavian Mountains Airport (beliggende mellem Sälen og Trysil), hvor ruten fra Ängelholm Helsingborg lufthavn, der afgår to dage om ugen, torsdag og søndag, er den første, der bliver lanceret. Den 26. januar starter flyruten fra Malmø lufthavn, og den afgår om søndagen. Transporttiden fra lufthavnen er kun 10 minutter til Sälens nærmeste skiområde og 40 minutter til Trysil. Om kort tid bliver det muligt at bestille både fly og transport.

- Trysil og Sälen er allerede velkendt og populær hos danske gæster. Sälen er med sine 100 skibakker og Europas største tallerkenliftsystem særdeles velegnet til de danske småbørnsfamilier. Trysil, som byder på næsten 70 velplejede skibakker og en ekstremt høj kvalitet af alt fra lifte til lejligheder og hoteller, er også velegnede for danske familier, siger Mathias Lindström, salgs- og marketingdirektør hos SkiStar.

Ängelholm Helsingborg lufthavn tilbyder gode parkeringsfaciliteter med tæt på 1000 pladser i umiddelbar nærhed af terminalen. Det er nemt at komme til Malmø lufthavn fra Danmark, og parkeringsmulighederne er også gode.

*SkiStar AB bestillingsstatistik for Danmark vinteren 18/19 i forhold til samme periode 17/18 samt bestillingsstatistik fra dags dato for den kommende vinter i forhold til samme periode sidste år.

Danskernes interesse i at bestille deres skiferie tidligt er rekordhøj

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 30 % og samlet set i Skandinavien 41 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i to segment; Skianlæg - Drift og ejendom & udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.

Närmare till Sälen och Trysil med flyg från fem svenska städer i vinter22.5.2019 07:08:43 CESTPressmeddelande

Nu blir det både enklare och snabbare att nå Sveriges och Norges största skidorter, Sälen och Trysil, med BRA-flyg från Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö. Accessen till skidåkning i två länder blir en av världens bästa med endast 10 minuter transfertid till Sälens närmast belägna skidområde - Hundfjället och bara 40 minuter till Trysil från den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport.