David Bowies liv blir barnbok

Serien Små människor, stora drömmar utökas än en gång med en bok för alla små drömmare. I denna bok möter vi David Bowie, en av musikhistoriens största stjärnor som bländade sin publik med excentriska scenkläder, unika frisyrer och sånger som influerat flera generationer.

Efter flera hyllade böcker i den unika biografiserien som lyfter historiska och betydelsefulla personer, deras liv och bedrifter, är författaren Maria Isabel Sánchez Vegara tillbaka med den sjuttonde boken som översatts till svenska.

David Bowie (1947–2016) är känd världen över för sitt rika musikarv. Han var en brittisk sångare, scenkonstnär och skådespelare som betraktas som en av 1900-talets mest inflytelserika musiker. Hans karriär präglades av nyskapande visuella uttryck på och av scenen och både hans mångsidiga stilval och berömda låtar som ”Heroes” och ”Life on Mars?” har gjort honom ikonisk inom pop-genren.

Boken som är anpassad för barn mellan 3–6 år är en hyllning till David själv, till musikens kraft och till drömmen om att nå stjärnorna!

MARIA ISABEL SÁNCHEZ VEGARA är uppvuxen i Barcelona, har en bakgrund som creative director och har varit aktiv författare sedan 2014. Hennes framgångsrika bokserie Små människor, stora drömmar kombinerar kreativitet med lärande och möjliggör ett pedagogiskt möte mellan barn och populärkultur. Böckerna finns översatta till 23 språk.

Tidigare utgivna delar i serien utgivna på svenska porträtterar bland andra Astrid Lindgren, Greta Thunberg, Anne Frank, Rosa Parks och Malala Yousafzai. Läs mer om hela serien: https://bookmarkforlag.se/forfattare/maria-isabel-sanchez-vegara/

För recexförfrågan, vänligen kontakta:
Moa Chambers
moa.chambers@bookmarkforlag.se