David och Kristina Lindgren gästar Bingolotto

David Lindgren är den 37-årige entertainern från Skellefteå som hunnit med mer än vad många gör under en livstid. Med en bakgrund i stora musikaler, tv-program och medverkande i Melodifestivalen. Nu kommer David Lindgren tillsammans med sin fru Kristina till BingoLotto den 1 september.

Davids debut i Melodifestivalen 2012 blev en succé när han framförde vad som skulle komma att bli en dunderhit med låten ”Shout it out”. Men David stoppade inte där, utan tävlade åter igen i Melodifestivalen 2013 med bidraget "Skyline" och 2016 med låten "We are your Tomorrow".

Inför Melodifestivalen 2017 var David åter igen tillbaka. Denna gången som debutprogramledare tillsammans med Hasse Andersson och Clara Henry. År 2018 ledde han återigen programmet, men denna gång på egen hand.

I Davids biografi hittar vi ryms även tre stycken medverkande i ”Så ska det låta”, musikaler som Hairspray, Mamma Mia och High School Musical. I somras skapade David återigen jubel och publiksuccé när han tillsammans med sin fru Kristina Lindgren framförde låten ”Shallow” från biosuccén ”A Star Is Born” i Sommarkrysset.

I våras släppte David sin senaste singel "Spinning around” som är en svängig danslåt som definitivt fyller dansgolven.
– Jag har haft idén till låten i två år och bara väntat på rätt tidpunkt, säger David Lindgren. Det här är första singeln jag släpper på över tre år och jag har varit inblandad i hela processen på ett eller annat sätt.

Kristina är uppvuxen i Åby i Mölndal och har synts i musikaler som "Rent", "Hairspray", "Jersey Boys" och "Footloose. Hon spelade huvudrollen i musikalversionen av filmen "Ghost" förra året och är med som dansare i den kommande Ledin-filmen "En del av mitt hjärta".

Vi ser fram emot David och Kristinas medverkan i BingoLotto den 1 september 2019 kl. 18.00.

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet3.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Apollo är idag med varumärket Apollo Sports Nordens största arrangör av sport- och träningsresor. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram.