GoEuro Corp.

De 100 bästa skidorterna i Europa listade

GoEuro, resesöksajten för jämförande och bokning av tåg, bussar och flyg i Europa, har undersökt över 2,200 Europeiska skidorter och korat de 100 allra bästa. Pris för skidpass, kvalitet, tillgänglighet, budget, familjevänlighet och after-ski är alla faktorer som vägts in. St. Anton am Arlberg i Österrike knep guldplatsen, men även några svenska orter kvalade in på listan...

Vintern är på intågande och skidsäsongen är snart i full gång! För att hjälpa skidåkare hitta den perfekta skidresan så har GoEuro granskat över 2 200 skidorter för att skapa den ultimata listan över de 100 bästa skidorterna i Europa. Oavsett om man är en proffsåkare som letar efter kickar i pisten eller helt enkelt letar efter en härlig familjeresa till de snötäckta bergen, så har GoEuro's rankning skapats för att hjälpa till beslutsprocessen över var man bör åka på sin nästa skidsemester.

Topp 10 skidorter alla kategorier:

1. St. Anton am Arlberg, Österrike
2.
Ischgl, Österrike
3.
Val Gardena, Italien
4.
Zermatt, Schweiz
5.
Zell am Ziller, Österrike
6.
Kitzbühel, Österrike
7.
St Moritz, Schweiz
8.
Saalbach, Österrike
9.
Schladming, Österrike
10.
Chamonix, Frankrike

Skidorter i 19 länder granskades

Skidorter i 19 Europeiska länder har granskats och de bästa orterna för varje land har poängsatts baserat på 30 olika kriterier. Så vem som helst, oavsett skicklighet eller budget, kan hitta den perfekta destinationen för deras nästa skidsemester. Vi analyserade inte bara alla officiella hemsidor för skidortern utan samlade även recensioner från resenärer och data från branschpersonal för att definiera våra kriterier.

Skräddarsy listan enligt egna prioriteringar

Det är även möjligt att skräddarsy listan enligt egna prioriteringar och få fram sin egen ideala lista genom att klicka på kategorierna land, pris för dagspass, tillgänglighet, after ski och familjevänlighet och se ordningen omordnas.

För mer info om hur listan gjordes och fler topp 10 listor enligt kategorier se här.

GoEuro Corp.

GoEuro är en reseplattform som gör det möjligt för kunder att hitta och boka tåg, bussar och flyg över hela Europa. Genom att samarbeta med över 500 europeiska transport operatörer, revolutionerar GoEuro reseplanering upplevelsen, ger kunderna fler valmöjligheter, genomskinlig prissättning och enklare bokning.

GoEuro gör det möjligt för resenärer att söka efter vilken plats som helst, inklusive städer, städer och byar, som visar de bästa möjliga transport kombinationerna, samtidigt som man eliminerar behovet av att besöka flera webbplatser för att planera hela resan. Med GoEuro är reseplanering enkel, flexibel och personlig.

Resan startar sitt huvudkontor i Berlin med över 200 anställda från mer än 40 olika länder. Den senaste finansieringsrundan på totalt 70 miljoner dollar, ledd av Silver Lake Kraftwerk och Kleiner Perkins Caufield & Byers, meddelades i oktober 2016.
Presskontakt:
Lisa Weiertz
lisa.weiertz@goeuro.com

Följ GoEuro Corp.

Senaste pressmeddelandena från GoEuro Corp.