De kan bli Årets välfärdsförnyare

Tre kandidater tävlar om titeln Årets välfärdsförnyare när Dagens Samhälle för tredje året i rad anordnar Stora Samhällsgalan. Slutkandidaterna valdes ut av en jury bland ett 30-tal nominerade projekt, kommuner, företag och organisationer som förnyat arbetssätt eller verksamhet inom förskola, skola, vård eller omsorg.

För tredje året i rad uppmärksammar Dagens Samhälle nyskapande exempel på utveckling och förbättring av vår gemensamma välfärd.

Priset Årets välfärdsförnyare går till en verksamhet eller ett arbetssätt som förnyats inom förskola, skola, vård eller omsorg. Bland de drygt 30 nominerade bidragen har tre finalister valts ut:

• Nyköpings kommun, för sin modell mot skolsegregation
  • Praktikertjänst, för en app som förbättrar hemsjukvården
  • Bräcke Diakoni, för sin mobila vårdcentral för asylsökande

I juryn som utser vinnarna sitter Maria Larsson, landshövding Örebro län och tidigare barn- och äldreminister (KD), Karin Pilsäter, utredare TCO och tidigare riksdagsledamot (L), Kristina Axén Olin, tidigare finansborgarråd Stockholm (M), Jonas Nygren, förbundschef Hyresgästföreningen och tidigare kso  Sundbyberg (S) samt Dagens Samhälles chefredaktör Olov Carlsson.

Priset delas ut på Stora Samhällsgalan den 10 maj.

Läs mer om finalisterna i bifogade artikel.

Abonnera på våra pressmeddelanden.