De som skjuter för kärleks skull bland folk

Den enda som har rätt att skjuta för kärleks skull är Amor. Hur ska vi förhålla oss till de som tycker det är ok att skjuta bland folk på grund av att man är kär i samma tjej?https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rE5Wo3/skottlossning-vid-ica-butik

Gratis inflationsskyddade färska rapporter1.7.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under våren har Livsmedelshandlarna arbetat för att ta fram ny kunskap, där syftet är att vi på ett bättre sätt ska kunna motverka brott i butik. Ladda ner rapporterna nedan och se när och var under Almedalsveckan du kan se oss. Vi sänder vi vår Facebook-sida. Nordisk jämförelse Rapporten: https://cutt.ly/kKMkBpJ Seminariet: https://almedalsveckan.info/program/64987 Projekt Överklaga Rapporten: https://cutt.ly/UKMk758 Seminariet: https://almedalsveckan.info/program/65126

Projektledarskola för politiker och polis17.6.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Saker som utvecklats i fel riktning tar ofta lång tid att räta upp. För att göra det behöver man sätta mål, delmål och vilka aktiviteter som behövs för att nå dit. Det räcker sällan med "mer resurser" utan tydligt syfte. Ta del av vår projektledarskola för politiker och polis.Om varför Livsmedelshandlarna kommit fram till detta: https://www.dagligvarunytt.se/opinion/debatt/par-bygdeson-vi-trodde-det-skulle-bli-battre-nar-vi-hjalpte-polisen-det-blev-tvartom/ https://www.dagligvarunytt.se/i-butik/sakerhet/handlaren-rasar-mot-polisen-efter-130-anmalningar-slarv-felbeslut-och-tjanstefel/

När självklarheteter får krångliga lösningar10.6.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

I veckan har riksdagen klubbat propositionen om prisinformationslagen. Trots att en majoritet var emot att livsmedel inte tydligt blir undantagna, gick den igenom. Hoppet står nu till att Konsumentverket agerar i enlighet med ett så kallat tillkännagivande. Det enkla blir allt krångligare. En sammanfattning av vad tillkännagivanden är: https://www.dn.se/sverige/ewa-stenberg-sa-har-kan-damberg-och-andersson-inte-fortsatta/ För dig som verkligen vill läsa på: https://svjt.se/svjt/2015/95