De som skjuter för kärleks skull bland folk

Den enda som har rätt att skjuta för kärleks skull är Amor. Hur ska vi förhålla oss till de som tycker det är ok att skjuta bland folk på grund av att man är kär i samma tjej?https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rE5Wo3/skottlossning-vid-ica-butik

Stoppa stängningarna av självutcheckningarna26.11.2021 15:00:00 CET | Blogginlägg

Den senaste tiden har stölderna i självutcheckningskassorna ökat i många butiker. Nyligen stängde en butik i Västsverige de kassorna. Genom denna utbildning hoppas nu Livsmedelshandlarna vända trenden då det säkert är bristande kunskap som ligger bakom problemen. https://www.fri-kopenskap.se/article/view/820327/maxibutik_lagger_ned_sjalvutcheckningen_stolderna_har_eskalerat?ref=newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=daily

3000 poliser är fler än en minister22.10.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

En bisarr företeelse som växt sig stark de senaste tjugo åren i kölvattnet av värdegrunder och styrdokument är de som anses minst kompetenta är de som gör jobbet. Det gäller vården, skolan och polisen. Det är dags att åter låta de som kan vara med och besluta om vad vi ska göra, inte de som sitter bakom skrivbord på säkert avstånd från verkligheten. Polisernas upprop: https://polistidningen.se/wp-content/uploads/2021/08/DET-R%E2%88%9AN%CC%83CKER-NU.pdf Dambergs mottagande: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tusentals-poliser-skrev-pa-kravlista-sa-svarar-inrikesminister-mikael-damberg Om pinnjakten i Stockholm: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/z76PKO/fem-snatterier-ar-fler-an-fyra-mord-nu-igen