Debatt i Halmstad mellan Jonas Sjöstedt och Annie Lööf

Jonas Sjöstedt och Annie Lööf har en serie uppmärksammade debatter runtom i landet. Nu närmar sig valet och torsdag 19 april är det Halmstads tur att ha debatt.

– Det behövs mer tydlighet och ideologi i det politiska samtalet. Annie Lööf och jag står långt ifrån varandra politiskt, men samtidigt tycker vi båda att det är roligt att debattera med varandra. Därför brukar det bli bra debatter, säger Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt.

Debatten är en del av en landsomfattande turné med de två politiska motpolerna. Debatten i Halmstad är en av vårens två debatter.

– När mycket av politiken i media rör sig kring Stockholm så tycker jag det är viktigt att ha debatter även i andra delar av landet. Hur skapar vi fler jobb och en trygg välfärd? Hur skapar vi en ekonomi för alla, inte bara de rikaste? Det är sådana frågor som alla behöver kunna vara med och diskutera, särskilt nu under valåret, säger Jonas Sjöstedt.

Tid: Torsdag 19 april kl 12.00-13.00

Plats: Högskolan Halmstad, Kristian IV:s väg 3, Halmstad

Jonas Sjöstedt kommer att finnas tillgänglig för media inför och efter debatten.

Arrangörer: Vänsterpartiet och Centerpartiet

Örjan Rodhe, politisk sekreterare för Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

070-620 00 64 (ej sms)http://www.vansterpartiet.se