Delårsrapport 1 januari - 30 juni 2016

Delårsrapporten finns tillgänglig på Svea Ekonomis hemsida under finansiell Information, läs rapporten här: Delårsrapport 2016-06-30

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lennart Ågren, VD, 08-735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se

Anders Lidefelt, vVD,08-735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 augusti 2016.

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Svea Ekonomi AB (publ) offentliggör Årsredovisning 201830.4.2019 13:03:54 CESTPressmeddelande

Årsredovisningen finns tillgänglig på Svea Ekonomis hemsida under Om oss/ Bolagsinformation. Se: Årsredovisning 2018. För ytterligare information, vänligen kontakta: Lennart Ågren, VD, 08-735 90 62, lennart.agren@svea.com Anders Lidefelt, vVD, 08-735 90 35, anders.lidefelt@svea.com Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2019.

Payson och Svea Ekonomis E-handelstermometer visar: Slokande detaljhandel bäddar för e-butiker22.2.2019 08:06:00 CETPressmeddelande

Svenska e-handlare fortsatte så sent som i december att mestadels spå positiva siffror för e-handeln. Och den fortsätter att ta mark gentemot den fysiska handeln. En ny kartläggning från Svea Ekonomi och Payson visar att tillväxten för detaljhandeln har backat med fem procent det senaste året. E-handeln visar däremot på fortsatt ökning, med en procent. Totalt startades hela 2 232 e-handelsbutiker under fjolåret.

Svenska e-handlare räds inte Amazon17.1.2019 09:53:46 CETPressmeddelande

Den senaste tiden har det talats mycket om Amazons entré på den svenska e-handelsmarknaden och vad det kommer att innebära. Men vad tycker och tänker egentligen de svenska e-handlarna om jättens intåg? En ny undersökning från Payson i samarbete med Svea Ekonomi visar att majoriteten av e-handlarna inte känner någon oro över Amazons ankomst. Bara fyra procent uppger att de känner en stor oro. Däremot tror nästan var fjärde e-handlare att det kan komma att påverka deras e-butik negativt.