Delårsrapport 1 januari - 30 juni 2016

Delårsrapporten finns tillgänglig på Svea Ekonomis hemsida under finansiell Information, läs rapporten här: Delårsrapport 2016-06-30

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lennart Ågren, VD, 08-735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se

Anders Lidefelt, vVD,08-735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 augusti 2016.

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Svea Ekonomi förvärvar det finländska betalningsinstitutet Maksuturva14.5.2018 11:36Pressmeddelande

Svea Ekonomi har ingått avtal om att förvärva 90 % av aktierna i Maksuturva Group AB och Maksuturva ICT Services AB (tillsammans Maksuturva), av investerare och företagsledningen. De resterande 10 % av aktierna i Maksuturva, med huvudkontor i Esbo, Finland, kommer fortsättningsvis att ägas av ledningen. Förvärvet förutsätter godkännande av Finansinspektionen i Finland. Sammanslagningen förenar en ledande nordeuropeisk finansiell aktör och en av de ledande finländska betalningsförmedlarna inom e-handel. Genom förvärvet avser Svea Ekonomi att erbjuda sina e-handelskunder Maksuturvas intelligenta lösningar samt att stärka sitt erbjudande med Maksuturvas serviceplattform. - Maksuturva är ett naturligt tillskott till Svea Ekonomikoncernen, säger Lennart Ågren, vd för Svea Ekonomi. E-handelsbranschen fortsätter att växa i snabb takt på alla våra marknader i Europa. Maksuturva har imponerat med sina differentierande lösningar som både ökar effektiviteten för e-handlaren och skapar ett mervärd