Delårsrapport 1 januari - 31 mars 2019

Rapporten för det första kvartalet har publicerats och nedan finns ett utdrag ur VD-ordet.

VD HAR ORDET - utdrag hämtat från delårsrapporten för första kvartalet 2019

Kvartalet tyngs av 2Entertain och Kungsportshuset. Genomförda förvärvs stabila intjäning väsentliga för koncernen. Koncernövergripande åtgärdsprogram pågår. Fullt garanterad företrädesemission beslutad för att stärka finansiell ställning framåt.

Årets första kvartal präglas av 2Entertains negativa försäljningsutveckling för innevarande säsong 2018/2019 och utmaningarna i att nå lönsamhet för Wallmans Groups satsning i Kungsportshuset i Göteborg. Det gör att både omsättning och resultat minskar markant jämfört med motsvarande period föregående år. Omsättningen uppgår till 217 msek (277 msek) och resultatet för jämförelse omräknat till tidigare redovisningsprinciper till -20 msek (1 msek), där 2Entertain och Wallmans Group tillsammans står för lika delar av det negativa resultatet. Övriga affärsområden utvecklas i linje med förväntan, där Immersive Experiences presterar ett starkt första kvartal medan Event gått svagare än tidigare år, men där det sedan tidigare varit känt att Hansen inte skulle genomföra någon volymaffär i perioden i dignitet med Volvo Ocean Race.

Fortsätt till hemsidan för att läsa hela rapporten - klicka här.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.