WhistleB, Whistleblowing centreWhistleB, Whistleblowing centre

Delphine Becker – ny säljchef på WhistleB

WhistleB, som erbjuder visselblåsartjänster till en global marknad, expanderar. Nu rekryteras Delphine Becker för att leda företagets globala säljarbete. Delphine Becker är, tillsammans med två nya kundansvariga inom företagets nordiska verksamhet, några av den senaste tidens tillskott till WhistleB:s växande team.

– Vi är väldigt glada över att Delphine Becker kommer att leda säljarbetet på vår globala marknad. Hon har många års erfarenhet av att förse internationella kunder med visselblåsartjänster, säger Gunilla Hadders, en av WhistleB:s grundare.

– WhistleB har förmånen att arbeta med etiska företag som vill bedriva en ren och rättvis affärsverksamhet. Det är inspirerande att kliva in i den här rollen på ett företag som delar den strategiska intentionen och har ett så starkt resultat. Jag ser verkligen fram emot att vara en del i företagets fortsatta tillväxt, säger Delphine Becker.

– Vår drivkraft har alltid varit de resultat som våra kunder uppnår. Med hjälp av vår tjänst har de stoppat, eller förebyggt, sexuella trakasserier, bedrägeri och all typ av korruption. Vad kan möjligen vara en bättre uppgift än att hjälpa kunderna att skydda både sin affärsverksamhet och sina medarbetare? säger Gunilla Hadders.

WhistleB erbjuder en världsledande och säker visselblåsartjänst till företag, myndigheter och organisationer på en global marknad. För att även i fortsättningen kunna leverera bästa tänkbara kundupplevelse när det gäller implementering och hantering av tjänsten bygger WhistleB nu vidare på sin kundfokuserade organisation.

WhistleB erbjuder visselblåsartjänster till företag, myndigheter och organisationer. Vi arbetar på en global marknad med kunder i drygt 100 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi hjälper våra kunder att minska sina risker och stärka sitt resultat med hjälp av hög företagsetik och visselblåsartjänster i framkant.

WhistleB chooses Helsinki for global customer service centre expansion.21.5.2019 08:06:06 CESTPressmeddelande

WhistleB co-founder, Finnish-born Karin Henriksson has selected Helsinki for next investment as its hub for customer service excellence. “As more companies implement the WhistleB whistleblower system, customer satisfaction must remain front-and-centre, says Karin Henriksson.” The fast-growth global company invites relationships-focused professionals that are attentive to customer needs and have an international outlook to get in touch.

New EU law makes it more pressing than ever for companies to set up whistleblower channels, says whistleblower system provider, WhistleB.17.4.2019 13:56:44 CESTPressmeddelande

Yesterday, the new EU Whistleblower Protection Directive was approved. This means that new EU-wide rules will be passed to protect whistleblowers who report breaches of EU law in the areas of anti-money laundering and corporate taxation, data protection, protection of the Union's financial interests, food and product safety and environmental protection and nuclear safety.