Den 23-25 oktober genomgår Heleneholmsverket i Malmö lagstadgad provning av säkerhetsventiler

I samband med provningen kommer ett antal korta ljudstötar att höras från anläggningen. Dessa ljudstötar kan uppträda ett flertal gånger mellan klockan 08.00 och 16.30.

Heleneholmsverket ingår i E.ON Energilösningar AB. I Malmö förser E.ON mer än 90 procent av malmöborna med fjärrvärme.

För ytterligare information kontakta:

Pär Adolfsson, anläggningsansvarig Heleneholmsverket E.ON, telefon 070-206 36 99

E.ON är ett av Europas största privatägda energibolag med cirka 40 000 anställda och bidrar till omställningen av ett hållbart samhälle. E.ON Sverige, där även Danmark ingår, producerar och levererar energi och energilösningar i form av el, gas, värme, kyla samt energirelaterade tjänster till en växande privat- och företagsmarknad. E.ON har mer än 32 miljoner kunder i Europa och Nordamerika och vi har investerat 11 miljarder euro de senaste tio åren i förnybara energikällor.

E.ON och Uniper gör gemensam satsning för fler drifttekniker i Skåne6.3.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande

Efter Svenska kraftnäts beslut om att Öresundsverket ska ingå i den svenska elberedskapen är behovet av drifttekniker som kan arbeta i kraftverken i Malmöregionen skriande. Nu tar E.ON och Uniper krafttag för att säkra kompetens genom en ny utbildningssatsning. – Tillsammans med Uniper satsar vi stort på en intensivutbildning med målet att kunna utbilda och anställa femton nya drifttekniker in i våra verksamheter. Tiden är knapp, branschen har redan brist på arbetskraft, säger Rikard Nilsson, driftchef E.ON Malmö.