Den 23-25 oktober genomgår Heleneholmsverket i Malmö lagstadgad provning av säkerhetsventiler

I samband med provningen kommer ett antal korta ljudstötar att höras från anläggningen. Dessa ljudstötar kan uppträda ett flertal gånger mellan klockan 08.00 och 16.30.

Heleneholmsverket ingår i E.ON Energilösningar AB. I Malmö förser E.ON mer än 90 procent av malmöborna med fjärrvärme.

För ytterligare information kontakta:

Pär Adolfsson, anläggningsansvarig Heleneholmsverket E.ON, telefon 070-206 36 99

E.ON är ett av Europas största privatägda energibolag med cirka 40 000 anställda och bidrar till omställningen av ett hållbart samhälle. E.ON Sverige, där även Danmark ingår, producerar och levererar energi och energilösningar i form av el, gas, värme, kyla samt energirelaterade tjänster till en växande privat- och företagsmarknad. E.ON har mer än 32 miljoner kunder i Europa och Nordamerika och vi har investerat 11 miljarder euro de senaste tio åren i förnybara energikällor.

E.ON bygger en av Europas största landbaserade vindkraftsparker i Västernorrland16.11.2018 10:05Pressmeddelande

Idag fattades beslut om att E.ON kommer att bygga en av Europas största landbaserade vindkraftsanläggningar i Sverige. Vindkraftsparkerna, som ligger cirka 4 mil nordväst om Härnösand och utgörs av de två projekten Hästkullen och Björnlandhöjden, i framför allt Härnösands kommun, får en installerad effekt på 475 megawatt, vilket ger energi motsvarande all hushållsel i Västernorrland.