DEN HYLLADE JULSHOWEN ”TOMTEN&BOCKEN” SÄNDS ONLINE – EN UNIK KVÄLL DEN 16 DECEMBER LIVE TILLSAMMANS MED MÅNS ZELMERLÖW & PER ANDERSSON!

Måns Zelmerlöw och Per Andersson har gjort succé med showen ”Tomten & Bocken - En slags julshow” på Hamburger Börs i Stockholm. Exceptionella tider kräver exceptionell kreativitet och så föddes idén till den unika julshowen. Nu när showen inte längre kan spelas på Hamburger Börs, så ges istället fler möjligheten att uppleva showen via ett unikt online-event den 16 december. Biljetterna släpps idag 30 november kl. 10.00!

2Entertain part of Moment Group

Online-eventet kommer bli en unik upplevelse med möjlighet att kunna styra vilken kameravinkel man vill titta från, följa med backstage och chatta med Måns och Per. Publiken kommer därmed väldigt nära artisterna och kan utforma upplevelsen på ett helt nytt sätt.

”Tomten & Bocken – En slags julshow” hade premiär tidigare i november och hyllningarna har varit många från både publik och pressen.

Aftonbladet beskrev showen som ”Ljuvligt och juligt med Måns & Per” och att, ”Tomten & bocken” sprider värme. En jul med många stämningar anno 2020.”

Expressen skriver ”Måns Zelmerlöw och Per Andersson är två glada tomtegubbar. När allt annat är stängt, så bjuder de på julshow med både sex och naket. Det är något man aldrig sett tidigare.”

Biljettrycket har varit enormt och showen har i stort sett varit slutsåld. Efter beslutet om nya restriktioner för allmänna sammankomster kan inte showen fortsätta att genomföras som planerat. I väntan på att kunna möta publiken igen så kommer showen istället sändas online så att ännu fler får möjligheten att se och uppleva julstämningen som Måns Zelmerlöw och Per Andersson bjuder på.

-          Många har hört av sig och frågat om det går att se Tomten och Bocken på distans och vi vill såklart ge möjligheten till det och därför har vi nu ordnat med ett online-event av showen, där Per och jag hänger med de som tittar. Det blir som en digital julfest. Med online-eventet har vi möjlighet att sprida glädje och julstämning till alla de som nu i pandemitider inte hade möjligheten att se showen på Börsen i Stockholm. Det känns otroligt fint. - säger Måns Zelmerlöw.

-          Det ska bli väldigt spännande att showa för en publik som tittar hemifrån sitt vardagsrum och vi ska allt se till att de som sitter hemma i sofforna känner sig minst lika delaktiga som om de var på plats. Det kommer att bli en upplevelse utöver det vanliga, galet roligt - säger Per Andersson.

Showen sänds den 16 december. Biljetterna släpps idag 30 november kl 10:00 mer information och biljetter finns på Showtic.se/showticTV.

VIDEOKLIPP

Se Trailer från showen här >>

Se videohälsning från Måns & Per >>

För press - och intervjuförfrågningar vänligen kontakta;
Helene Wigren, PR & Beyond, tel. 070 752 76 05, Helene.Wigren@prbeyond.se

För övriga frågor kontakta;

Emilie Olsson Lignell, Live Nation, tel. 073-048 25 81, emilie.lignell@livenation.se
Annika Cardell, 2Entertain. tel 073-364 65 35, annika.cardell@2entertain.com

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Ny möjlighet att se online eventet Tomten & Bocken17.12.2020 18:26:18 CETPressmeddelande

Showen Tomten & Bocken skulle livesändas på kvällen onsdag 16 december, men på grund av tekniska problem utanför vår kontroll så gick tyvärr inte sändningen att genomföra. Alla som köpt biljett har eller blir inom kort informerade via mejl och ges möjlighet att se showen hela helgen, från fredag 18 december kl.15.00 till söndag 20 december kl.23.00. - Det har varit viktigt för oss att hitta en lösning så att alla som har köpt biljett får möjlighet att se showen eller erhålla pengarna tillbaka. Jag vill också rikta ett stort tack till er alla för visad förståelse, säger Danny Theis på streamingplattformen Gigset. - Efter att showen inte kunde sändas som planerat, har fokus varit på att fullfölja uppdraget mot kunderna och leverera en trygg och säker sändning, utan yttre påverkan och/eller tekniksabotage, säger Mattias Rosberg på ansvarig teknikleverantör Adeprimo. - Det känns fint att vi nu kan ge biljettköparna möjligheten att se showen valfri tid under hela helgen och att äntligen få

BILJETTRUSNING TILL ONLINE-EVENTET ”TOMTEN & BOCKEN” 16 december14.12.2020 10:09:54 CETPressmeddelande

I förra veckan släpptes biljetter till online-eventet ”Tomten & Bocken – En slags julshow” med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Biljettrycket har varit enormt och sticker ut i antalet i jämförelse med andra aktuella nordiska livestreamade event. Med nya tekniska möjligheter och underhållning i världsklass kommer online-eventet bli något utöver det vanliga. Showen sänds exklusivt på ShowticTV onsdag den 16 december kl 19:45.

Öppet brev no. 2: UPPLEVELSEBRANSCHEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG EN TOTAL KOLLAPS, REGERINGEN MÅSTE GÅ FRÅN ORD TILL HANDLING - NU!21.9.2020 15:13:36 CESTPressmeddelande

För en månad sedan gick vi ut med ett öppet brev till regeringen som plockades upp av media och spreds i sociala kanaler. Därefter har vi intervjuats om branschens tuffa läge i Nyhetsmorgon i TV4 och en rad olika tidningar samt diskuterat frågan i möten med politiker på riksdagsnivå, med kansliråd på kulturdepartementet och med ordförande i kulturutskottet. De har alla visat ett stort intresse och ställt många frågor för att verkligen förstå branschen och det behov av tidsramar, tydlighet i restriktioner och tillräckliga stödpaket som vi alla desperat efterfrågar. Vi uppskattar dessa dialoger och finns självklart tillgängliga för en fortsättning – men för en hel närings överlevnad krävs handling – och det måste ske NU!