SchibstedSchibsted

Den svenska streamingpanelen förutspår: Bäst i Test blir svenskarnas favoritprogram 2021

På fredag avgörs tv-priset Kristallen där Sveriges bästa tv-program och tv-personligheter koras i stor direktsänd gala. Tv- och streamingguiden tv.nu kan redan idag avslöja vilket program som är Den svenska streamingpanelens* solklara tittarfavorit - Bäst i Test med Babben Larsson och David Sundin.

Helena Folcker, vd Tv.nu

Under den direktsända galan på fredag meddelas vilka vinnarjuryn utsett som vinnare i en mängd kategorier men det återstår för publiken att under galan rösta i fyra kategorier. Redan nu kan tv.nu sia om att det blir Bäst i Test som kommer knipa den prestigefyllda titeln som Tittarnas favoritprogram. Det populära SVT-underhållningsprogrammet har i fem säsonger roat Sverige med knasiga tävlingsmoment där kända personer testat sin kreativa lösningsförmåga.

- Användarna av tv.nu är en stor, engagerad och nöjeslysten skara så vi kan verkligen få värdefull information om vad de tycker är bra och underhållande tv. Svenska streamingpanelen utsåg SVT play till den bästa streamingtjänsten tidigare i år i vår Streamingbarometer så det blir spännande om de får rätt om SVT:s Bäst i Test på Kristallengalen, säger Helena Folcker, VD tv.nu.

Förra året kammade Bäst i Test hem priset som Årets Underhållningsprogram. Nu tycker hela 46,9% av tv.nus streamingpanel att Bäst i Test är den mest värdiga vinnaren som Tittarnas favoritprogram. På andra plats bland de nominerade kommer TV4:s Masked Singer med 27,3%. Älska mig tyckte 20,1% av de tillfrågade var det bästa programmet. Fjolårets vinnare Spökjakt som publiken då utsåg till Årets Program tyckte enbart 5,7% av panelen skulle vinna pris som Tittarnas favoritprogram i år. På fredag kväll vet vi om Den svenska stremingpanelen tyckt som resten av de röstande.

Utöver Tittarnas favoritprogram kommer tittarna också få rösta fram vinnarna i ytterligare tre kategorier: Bästa kvinnliga programledare, Bästa manliga programledare och Årets tv-personlighet.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Cervin Marknadschef, tv.nu johanna.cervin@schibsted.com

Om tv.nu
tv.nu är Sveriges största tv-guide med över 2,3 miljoner unika besökare varje vecka. Bolaget startades 1999 och blev 2007 en del av Schibsted Media Group med systerbolag som Aftonbladet, SvD, klart.se, Yepstr.com, hygglo.se, Blocket, Lendo m.fl. Bolaget har ca 25 anställda och sitter i centrala lokaler i Stockholm, som delas med systerbolagen.

* Den svenska streamingpanelen är en återkommande undersökning som görs av tv.nu och besvaras av tv.nus användare. Panelen är en av Sveriges största som svarar på frågor om tv och streaming. Totalt har över 6 200 tv-tittare svarat i denna undersökning.

Helena Folcker, vd Tv.nu

Syd växer - Schibsted investerar i ekologiska mensskydd till förmån för utsatta kvinnor3.9.2021 10:08:07 CEST | Pressmeddelande

Företaget SYD som lanserades på internationella kvinnodagen den 8 mars 2021 erbjuder ekologiska mensskydd på prenumeration. Nu investerar Schibsted i bolaget, bland annat som ett led i att verka för ökad jämställdhet och hållbarhet i samhället. I rundan tar SYD in cirka 10 miljoner totalt, där Schibsted står för merparten. Investeringen ska användas till SYDs produktutveckling och marknadsföring.