Dennis Rydberg blir ny avtalsansvarig för Byggnads Stockholm-Gotland

Igår valdes Dennis Rydberg till ny avtalsansvarig. Dennis har tidigare jobbat med avtalsfrågor och varit ansvarig för Avtalsteckning sedan 2016. Beslutet om en ny avtalsansvarig fattades av en enig styrelse.

DennisRydberg, ny avtalsansvarig, Byggnads Stockholm-Gotland

- Vi ska fortsätta arbetet med att erbjuda våra medlemmar attraktiva kollektivavtal. Byggnads ska vara en stark kraft där vi håller ihop. Jag ser fram emot den här utmaningen och är oerhört stolt över förtroendet, säger Dennis Rydberg som efterträder John Aspendal

- Mitt fokus kommer att vara trygga och säkra arbetsplatser med bra villkor för medlemmar genom attraktiva kollektivavtal. Det handlar om nyttan vi skapar i vardagen för medlemmarna.

Ordförande Tomas Kullberg om Dennis Rydberg som ny avtalsansvarig

- Dennis är en samarbetsinriktad person. Det har Dennis inte minst visat det under sina år som ansvarig för Avtalsteckning på Byggnads Stockholm-Gotland. Det är erfarenheter som kommer att vara värdefulla i arbetet och i nästa års avtalsrörelse.

- Samarbete är grunden i allt vi gör. Tillsammans med andra aktörer förändrar och utvecklar vi. Vi är övertygade att vi får en avtalsansvarig som framgångsrikt fortsätter arbetet med att erbjuda attraktiva kollektivavtal för våra medlemmar.

Om Dennis Rydberg
50 år
Bor i Södertälje
Gift och fyra bar, tre flickor och en pojke
Yrke: Snickare

Om rollen som avtalsansvarig
Rollen som avtalsansvarig innebär att man ansvarar för de arbetsrättsliga tvisterna och den lokala lönebildningen på samtliga avtal. Som avtalsansvarig ska man också se till att de rättigheter som avtalen ger de anställda blir kända bland alla medlemmar oavsett var man jobbar.

DennisRydberg, ny avtalsansvarig, Byggnads Stockholm-Gotland