Det går bra Helsingborg!

För att fira det bjuder vi in Helsingborgarna till en eftermiddag med musik, fika och politiska samtal! Under eftermiddagen kommer Swedah och Alashekin få hela grytan att gunga med sina rytmer.

- En lokal Vänsterpolitik är viktigare nu än någonsin! säger Ingrid Mattiasson Saaringen, förstanamn på Vänsterpartiets kommunlista för Helsingborg.

Förutom lokala tal får vi också lyssna till Nooshi Dadgostar, vice partiordförande och bostadspolitisk talesperson:

- Det ska bli jätteroligt att komma till Skåne igen! Det går väldigt bra för Vänsterpartiet nu. Fler och fler vill komma med i rörelsen för förändring, säger hon inför lördagens fest.

Även Momodou Malcolm Jallow, Vänsterpartiets riksdagsledamot för Skåne, kommer att vara på plats:

- Politik är för oss en vilja att förändra. Att minska klyftorna, öka jämlikheten och en hållbar stad där alla har makt över sitt eget liv och möjlighet att påverka vårt gemensamma samhälle. Med Vänsterpartiet vet du vad du får, vi hycklar inte. Vi är en del av en större rörelse för ett mer solidariskt Sverige. Vi står för vad vi tycker och vänder inte kappan efter vinden. Tillsammans kan vi skapa en rättvis, jämlik och hållbar framtid, avslutar han.

Väl mött på Grytan i Helsingborg 1/9 kl 15-19!

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Inbjudan: Malin Björk, Vänsterpartiet Skåne och Vänsterpartiet Malmö håller samtal om aborträtt5.9.2018 17:24Pressmeddelande

Kvinnors rätt till sin egen kropp är helt grundläggande. Just nu blåser det konservativa vindar i Europa och Sverige: aborträtten hotas av begränsningar och förbud och diskussioner om samvetsfrihet lyfts dagligen i den svenska valrörelsen. Malin Björk, vänsterpartiets EU-parlamentariker, Sara Svensson, gruppledare för Vänsterpartiet i Skåne och Hanna Thomé, vänsterpartiets kommunalråd i Malmö, bjuder in till samtal om hur vi praktiskt kan försvara rätten till fri abort.