Det går bra Helsingborg!

För att fira det bjuder vi in Helsingborgarna till en eftermiddag med musik, fika och politiska samtal! Under eftermiddagen kommer Swedah och Alashekin få hela grytan att gunga med sina rytmer.

- En lokal Vänsterpolitik är viktigare nu än någonsin! säger Ingrid Mattiasson Saaringen, förstanamn på Vänsterpartiets kommunlista för Helsingborg.

Förutom lokala tal får vi också lyssna till Nooshi Dadgostar, vice partiordförande och bostadspolitisk talesperson:

- Det ska bli jätteroligt att komma till Skåne igen! Det går väldigt bra för Vänsterpartiet nu. Fler och fler vill komma med i rörelsen för förändring, säger hon inför lördagens fest.

Även Momodou Malcolm Jallow, Vänsterpartiets riksdagsledamot för Skåne, kommer att vara på plats:

- Politik är för oss en vilja att förändra. Att minska klyftorna, öka jämlikheten och en hållbar stad där alla har makt över sitt eget liv och möjlighet att påverka vårt gemensamma samhälle. Med Vänsterpartiet vet du vad du får, vi hycklar inte. Vi är en del av en större rörelse för ett mer solidariskt Sverige. Vi står för vad vi tycker och vänder inte kappan efter vinden. Tillsammans kan vi skapa en rättvis, jämlik och hållbar framtid, avslutar han.

Väl mött på Grytan i Helsingborg 1/9 kl 15-19!

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet Skåne ansluter sig till Ett jämställt Skåne8.11.2018 11:29Pressmeddelande

Ett av de svenska jämställdhetspolitiska målen är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv: kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva medborgare och att forma villkoren för beslutsfattande. Strategin Ett Jämställt Skåne utgör Länsstyrelsens och KFSK:s plattform för att arbeta för jämställdhet inom Skåne län. Nu ansluter sig Vänsterpartiet i Skåne.

Det är dags för satsningar på personalens arbetsmiljö - Vänsterpartiet Skåne lämnar in motion om arbetstidsförkortning för regionanställd personal10.10.2018 13:08Pressmeddelande

Under många år har för hög arbetsbelastning, alltför stressig arbetsmiljö och en organisationsstruktur som försvårar medarbetares möjlighet till inflytande lett till alltför höga sjukskrivningstal och att personal sökt sig bort från sjukvården. För Vänsterpartiet är det tydligt att det är hög tid att ta tag i orsakerna och inte bara behandla symptomen.

M släpper fram Sd-styre i Hörby - djupt olyckligt att byteshandla med maktpositioner med ett parti som inte ens stöttar grundläggande mänskliga rättigheter5.10.2018 06:00Pressmeddelande

Hörbymoderaternas valtekniska samarbete ger dem ordförande- och vice-ordförandeplatser i kommunens nämnder som de inte hade fått om de inte hade stöttat Sverigedemokraterna. Det är vad de hoppas på när de går emot sitt eget partis centrala riktlinjer och ger platsen som kommunstyrelsens ordförande till Sd. Vänsterpartiet Skånes distriktsordförande Ana Süssner Rubin är djupt oroad över utvecklingen.