Det går bra nu!

För att fira det bjuder vi in Burlövsborna till en eftermiddag med musik, fika och politiska samtal. Under eftermiddagen kommer El Kvartett att värma upp oss inför att Mikael Wiehe tar över scenen och inspirerar med kamp och progg.

- En lokal Vänsterpolitik är viktigare nu än någonsin. Vi ser fram emot att hälsa El Kvartett och Mikael Wiehe välkommen och hoppas på många konstruktiva samtal med burlövsborna, säger Bosse Lindqvist, förstanamn till Kommunfullmäktige i Burlöv.

Förutom lokala tal får vi också lyssna till Ana Süssner Rubin, Distriktsordförande för Vänsterpartiet Skåne. Hon är runt i hela Skåne och stöttar valrörelsen i länet och märker av att vänstern växer.

- Det går bra nu och det är fantastiskt roligt att bedriva valrörelse med så många engagerade medlemmar och väljare. Ju bättre det går, desto större möjligheter får vi att skapa reell förändring i samhället, säger hon inför lördagens fest.

Sara Svensson, gruppledare för Vänsterpartiet Skåne kommer också att finnas på plats.

- Det är en väldigt speciell känsla att åka runt i Skåne denna valrörelsen. En väl utbyggd sjukvård och sänkta taxor i kollektivtrafiken är viktiga frågor för skåningarna och det är Vänsterpartiet som har lösningarna, avslutar hon.

Väl mött till Vårbogården på Svenshög i Arlöv den 25/8 kl 15-19!

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet Skåne ansluter sig till Ett jämställt Skåne8.11.2018 11:29Pressmeddelande

Ett av de svenska jämställdhetspolitiska målen är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv: kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva medborgare och att forma villkoren för beslutsfattande. Strategin Ett Jämställt Skåne utgör Länsstyrelsens och KFSK:s plattform för att arbeta för jämställdhet inom Skåne län. Nu ansluter sig Vänsterpartiet i Skåne.

Det är dags för satsningar på personalens arbetsmiljö - Vänsterpartiet Skåne lämnar in motion om arbetstidsförkortning för regionanställd personal10.10.2018 13:08Pressmeddelande

Under många år har för hög arbetsbelastning, alltför stressig arbetsmiljö och en organisationsstruktur som försvårar medarbetares möjlighet till inflytande lett till alltför höga sjukskrivningstal och att personal sökt sig bort från sjukvården. För Vänsterpartiet är det tydligt att det är hög tid att ta tag i orsakerna och inte bara behandla symptomen.

M släpper fram Sd-styre i Hörby - djupt olyckligt att byteshandla med maktpositioner med ett parti som inte ens stöttar grundläggande mänskliga rättigheter5.10.2018 06:00Pressmeddelande

Hörbymoderaternas valtekniska samarbete ger dem ordförande- och vice-ordförandeplatser i kommunens nämnder som de inte hade fått om de inte hade stöttat Sverigedemokraterna. Det är vad de hoppas på när de går emot sitt eget partis centrala riktlinjer och ger platsen som kommunstyrelsens ordförande till Sd. Vänsterpartiet Skånes distriktsordförande Ana Süssner Rubin är djupt oroad över utvecklingen.