Det händer på Skansen i februari

Åk skridskor, grilla korv och gå på cirkus i februari! Samernas nationaldag högtidlighålls 6 februari, och sen startar sportlovet 24 februari med bland annat den öppna cirkusskolan.

Skridskoåkare. Foto: Pernille Tofte

Skansens skridskobana
Åk skridskor framför Sollidenscenen med utsikt över hela Stockholm, grilla korv och drick varm choklad. Skridskor finns att hyra på plats och hjälm ingår i priset.

Cirkus Skansen
Unga artister framför cirkusnummer på högsta nivå med akrobatik, jonglering och magi. En stor show för alla barn med cirkusdrömmar. Föreställningar i Bragehallen varje söndag fram till 22 april kl 13.00 och kl 15.00. Biljetter säljs i Huvudingången och i Lill-Skansenbutiken. Pris barn 2 – 15 år 30:-, vuxen 50:-

Samiska dagar
Den samiska nationaldagen som infaller den 6 februari uppmärksammas med visningar, jojk och försäljning av samisk mat vid samevistet.

Öppen cirkusskola
I Bragehallen är det öppen cirkusskola varje lördag mellan 24 februari – 21 april samt varje vardag och lördag under sportlovet. Här kan alla åldrar pröva på cirkuskonster - balansera på boll eller spänd lina‚ jonglera med dukar‚ bollar och poi‚ rocka med rockring och klättra i tyg - och riktiga cirkusartister finns på plats för att hjälpa till.

Sportlov på Skansen
Under sportlovet går det att åka skridskor, skidor och spark. Pröva på täljning, lyssna på berättelser och öva cirkuskonster i öppna cirkusskolan.  24 februari – 4 mars

Lill-Skansen
Barnens egen djurpark öppettider februari är kl 10.00 – 15.00 vardagar och 10.00 – 16.00 helger och skollovsdagar.

Ridturer
Ponnyridningen pågår vardagar kl. 13.00 – 14.00 och kl. 12.00 – 15.00 under helger och skollov. Pris 50:-

Med reservation för ändringar.

Skridskoåkare. Foto: Pernille Tofte
Jonglering på cirkusskolan. Foto: Pernille Tofte