Det här händer idag #RIM2021 lördag 28 maj

Idag fortsätter #RIM2021 där 200 ombud från de 70 specialidrottsförbunden kan rösta under RF-stämman och 204 ombud under SISU-stämman. Riksidrottsmötet genomförs digitalt.

Hålltider under dagen:

Mötet återupptas med röstning i ärende 10.9 Motion LOK-stöd 5-8

12.00-13.00
Ajournering för lunch

Mötet återupptas

Mötet ajourneras
(Mycket tyder på att sluttiden inte kommer hålla då mötet under fredagen inte kom lika långt i ärendelistan som planerat)

Här kan du hitta mer information om Riksidrottsmötet

Här kan du hitta ärendeordning och handlingar inför mötet (med reservation för att detta kan ändras under mötets gång beroende på hur lång tid varje ärende tar)

Den som vill kan följa mötet live och behöver då anmäla sig för att få länk till mötet.
Anmälan går att göra här

Du kan också följa varje ärende, beslut och information via

Anna Setzman
Pressansvarig Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 70 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt.

Anpassningar av lag föreslås för lättnader för motionslopp och publik14.6.2021 14:55:49 CEST | Pressmeddelande

Regeringen presenterade idag ett förslag till ny begränsningsförordning. Förslaget skickas idag på remiss och beslut väntas efter midsommar och förändringarna ska gälla från den 1 juli. Regeringen ser att idrotter på väg, vatten och i skog kan ta emot fler än vad nuvarande reglering tillåter. Regeringen ökar också möjligheterna att ta emot mer publik på arenor med flera sektioner.