Det ska Sverige göra för att ta sig till fotbolls-VM 2022

Under 21 november-18 december 2022 så arrangeras VM i fotboll med Qatar som värdland. Frågan är om det kommer att bli ett fotbolls-VM med ett "som vanligt" svenskt deltagande eller inte. Det första hindret som behöver övervinnas för att vi ska kunna få en blågul vinterfest i Qatar 2022 står Tjeckien för. 24 mars 2022 så tar Sverige emot Tjeckien på nationalarenan Friends i Solna, vilket också är en match som Sverige måste vinna. Playoffmötet mot Tjeckien avgörs inte som tidigare i dubbelmöten på hemma- respektive bortaplan utan ska avgöras på en enda match.

Två vinster krävs för att hämta ut VM-biljetten

Det är på förhand en otroligt jämn match att kunna vänta mellan länderna som återfinns på 18 plats (Sverige) och 31 plats (Tjeckien) enligt Fifas senaste världsrankinglista.

Med en eventuell vinst mot Tjeckien så kan man heller inte hämta ut VM-biljetten till Qatar riktigt än. Ytterligare en match måste i sådana fall vinnas för Sverige innan ett deltagande i Qatar är fixat och klart. Vid en vinst mot Tjeckien så väntar en direkt avgörande mot vinnarna mellan Ryssland-Polen som möts i den andra matchen i slutspelsträd B.

Skulle Sverige vinna sin match mot Tjeckien så kommer man att ha bortaplan i nästa match oavsett om denna match blir mot Ryssland eller mot Polen, detta stod klart efter lottningen som skedde 26 november. Den 29 november så spelas den direkt avgörande matchen om vilket lag av dessa nyss nämnda som tar sig hela vägen till VM i Qatar 2022.

Janne Andersson behöver släppa på handbromsen

Även om det är två matcher som behöver vinnas för att vi ska kunna kvalificera oss för VM så behöver allt fokus ligga först och främst på matchen mot Tjeckien. Förbundskapten Janne Andersson behöver våga släppa på både handbromsen och livremmen genom att ställa upp med en offensiv svensk laguppställning.

Emil Forsberg på mittfältet har i Sveriges senaste matcher visat sig vara den stora nyckeln till framgång för Sverige, detta gällde inte minst under det senaste EM-slutspelet. "Foppa" behöver spela på sina maximala nivå i Sveriges kommande match/matcher och förbundskapten Andersson behöver låta "Foppa" spela matchtiden ut.

Alexander Isak, Dejan Kulusevski och Zlatan Ibrahimovic är andra spelare att luta sig mot i den kommande offensiven. På fotbollskorren.se ser gärna även att Mattias Svanberg och Jesper Karlsson tar varsin plats i den kommande blågula startelvan då dessa även bidrar med ytterligare en dimension och spets i det svenska spelet.

Att kvalificera sig till fotbolls-VM i Qatar kommer att bli en tuff men fullt möjlig uppgift för Sverige där förutsättningarna till och med hade kunnat se än tuffare ut på förhand. Sverige som till slut lottades in i slutspelsträd B slapp hamna i slutspelsträd C där både Italien och Portugal lottades in.

Italien möter Nordmakedonien och Portugal möter Turkiet i sina respektiva playoff-matcher och där det redan nu står klart att någon av giganterna Italien och Portugal kommer att missa fotbollsfesten i Qatar 2022.

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet