Det våras för ”Så som i Himmelen”

Musikal-fansen är ivriga att se succéfilmen på Oscarsteaterns scen. 60.000 biljetter till hösten tog slut fort. Den 8 oktober släpps våren för ”Så som i Himmelen”.

2Entertain - part of Moment Group

Den är hyllad av både kritiker och publik och har jämförts med stormusikaler som CHESS och Kristina från Duvemåla. Biljettsuget är enormt till supermusikalen Så som i Himmelen, där stjärnskottet Philip Jalmelid spelar Micke Nyqvists filmroll som den hemvändande världs-dirigenten. Hans motspelare Tuva B Larsen lovordas för den roll som Frida Hallgren gjorde i Kay Pollaks Oscars-nominerade film.

Bara några veckor efter premiären är alla höstbiljetter sålda.

- I dagsläget är det någon ströplats kvar, till enstaka föreställningar i november och december, säger producenten Johan von der Lancken.

I höst kommer 64.401 kunna se musikalsuccén på Oscarsteatern. Med tanke på hur biljettköerna har ringlat senaste veckan är det inte överraskande att musikalen förlängs.

Den 8 oktober kl 11:00 släpps 37880 biljetter till datumen 4 januari-9 mars.

Läs mer om megasuccén, Så som i Himmelen här

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.