Det våras för ”Så som i Himmelen”

Musikal-fansen är ivriga att se succéfilmen på Oscarsteaterns scen. 60.000 biljetter till hösten tog slut fort. Den 8 oktober släpps våren för ”Så som i Himmelen”.

2Entertain - part of Moment Group

Den är hyllad av både kritiker och publik och har jämförts med stormusikaler som CHESS och Kristina från Duvemåla. Biljettsuget är enormt till supermusikalen Så som i Himmelen, där stjärnskottet Philip Jalmelid spelar Micke Nyqvists filmroll som den hemvändande världs-dirigenten. Hans motspelare Tuva B Larsen lovordas för den roll som Frida Hallgren gjorde i Kay Pollaks Oscars-nominerade film.

Bara några veckor efter premiären är alla höstbiljetter sålda.

- I dagsläget är det någon ströplats kvar, till enstaka föreställningar i november och december, säger producenten Johan von der Lancken.

I höst kommer 64.401 kunna se musikalsuccén på Oscarsteatern. Med tanke på hur biljettköerna har ringlat senaste veckan är det inte överraskande att musikalen förlängs.

Den 8 oktober kl 11:00 släpps 37880 biljetter till datumen 4 januari-9 mars.

Läs mer om megasuccén, Så som i Himmelen här

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.