Detta är ŠKODA Cycling Team 2018 – nya rekryter från hela Sverige

Över 2 100 cyklister ansökte om en plats till 2018 års ŠKODA Cycling Team. Konkurrensen var tuffare än någonsin och intresset rekordstort. Nu har 15 starka och motiverade motionärer handplockats - och tillsammans representerar de ŠKODA Cycling Team 2018.

- Uttagningen har varit en rolig men tuff utmaning , det finns så många starka individer och härliga personligheter bland ansökningarna som var och en skulle platsa i laget. Nu känner vi att vi har ett väldigt intressant och inspirerande lag med en geografisk spridning från norr till söder, säger teamledaren Erik Leonsson.

Intresset för ŠKODA Cycling Team har vuxit rekordsnabbt. Sedan premiäråret 2014 har intresset ökat stort och i år ansökte fler än 2 100 personer till de 15 rekrytplatserna som tillsammans med lika många ambassadörer har som mål att tillsammans cykla runt Vätternrundan på mindre än åtta timmar.

Det 30 personer starka laget består förutom de nya rekryterna av 15 ambassadörer som bidrar med både cykelerfarenhet och motivation, bland annat triatleten Lisa Nordén och tidigare proffscyklisten Fredrik Kessiakoff.
- Det är fantastiskt inspirerande att se det stora intresset för ŠKODA Cycling Team och det genuina cykelintresset som finns i vårt land. Vi är oerhört glada över att se så många ansökningar, och även om konkurrensen är stentuff vill jag uppmana de som inte blev uttagna i år att söka igen till nästa år. Vi försöker varje år variera gruppens dynamik och personer som inte blev antagna i år kan mycket väl bli det nästa, säger Erik Gustafsson, press- och sponsoransvarig för ŠKODA Sverige.

2018 års ŠKODA Cycling Team består av cyklister från Umeå i norr, Öland i öster och Malmö i söder. I laget kombineras dessutom idrottsprestationer från absoluta toppklass i form av exempelvis Tomas Gustafson - skridskoåkare och trefaldig OS-guldmedaljör - med ett stort cykelintresse hos starka motionärer, bland annat från musikern Daniel Adams Ray.

Detta är ŠKODA Cycling Team 2018

• Michael Ahlström, Alingsås
  • Linda Tufvesson, Bjärred
  • Nathalie Eklund, Hägersten
  • Tomas Gustafson, Uppsala
  • Klas Nordentjell, Stockholm
  • Carl-Johan Ekelund, Borgholm
  • Björn Becksmo, Hägersten
  • Jonas Odhner, Malmö
  • Ingrid Kjellström, Nacka
  • Kenny Paavola, Osby
  • Anna Karlsson, Romelanda
  • Payman Hazheer, Stockholm
  • Niklas Henriksson, Umeå
  • Daniel Adams Ray, Stockholm
  • Anna Beck, Kil

Närmast väntar nu en första teamträff för rekryterna där de får ta emot årets utrustning och genomgå tuffa fystester för att utefter sina förutsättningar utforma ett personligt träningsprogram tillsammans med proffstränaren Mattias Reck. Allt för att maximera prestationen inför årets Vätternrunda.

Läs gärna mer om ŠKODA Cycling Team på www.welovecycling.se

Världspremiär för ny crossover: ŠKODA utökar SUV-familjen24.1.2019 08:18:20Pressmeddelande

› En helt ny crossover-modell som kombinerar fördelarna med en SUV med smidigheten hos en kompaktbil › Förstklassiga assistanssystem tillsammans med en modern design och många Simply Clever-funktioner › Världspremiär för den nya ŠKODA-modellen i mars 2019 på den internationella bilsalongen i Genève ŠKODAs nya SUV heter KAMIQ. Ordet KAMIQ kommer från Inuit-folkets språk som lever i norra Kanada och Grönland. Det beskriver något som passar perfekt som en andra hud i varje situation. Med nya KAMIQ presenterar det tjeckiska märket en ny modell som kommer att utöka SUV-utbudet och komplettera KODIAQ och KAROQ. Nya ŠKODA KAMIQ erbjuder det bästa från två världar. Den kombinerar fördelarna med en SUV – hög sitthöjd, bättre överblick, bekväm instigning och urstigning, större markfrigång – med smidigheten och manövrerbarheten hos en kompaktbil. Det gör ŠKODAs stadsanpassade crossover-modell till den perfekta bilen både i och utanför staden. ŠKODA-modellen bygger på Volkswagen Groups modulära pl