DI tillbaka i TU

Dagens Industri går med i TU igen. Tidningen lämnade organisationen vid årsskiftet 2012/13, men väljer nu att komma tillbaka som medlemmar i TU.

-DI gör Sveriges bästa ekonomijournalistik och har en urstark position. Vi når fler än någonsin och ser efterfrågan på vår journalistik ständigt öka. Det känns självklart att använda den styrkan för att bidra till att, bland annat genom medlemskapet i TU, skapa ännu bättre förutsättningar för god journalistik. TU:s agenda och lobbyingarbete är angeläget för att skapa förutsättningar för fri och oberoende journalistik och starka, lönsamma och innovativa medieföretag, säger Lotta Edling, chefredaktör för DI.

- Jag är tacksam och stolt för att TU nu har fått tillbaka samtliga dagstidningar som valde att lämna 2012. Men också att TU även under det senaste året har utökat antalet medlemmar. Dagens medielandskap blir mer och mer konvergerat och det är därför viktigt att fria medier är en stark enad röst, säger Jeanette Gustafsdotter, vd, TU.

Genom att bli medlem i TU är DI även med och finansierar det pressetiska systemet.

Jeanette Gustafsdotter
VD TU