Dicran Sarafian ny generalsekreterare för MHF

MHF välkomnar Dicran Sarafian som ny generalsekreterare. MHF, Motorförarnas Helnykterhetsförbund, är en ideell organisation som arbetar för att ingen ska dö av rattfylleri. Nu utser man en ny generalsekreterare.

Dicran Sarafian, ny generalsekreterare för trafiksäkerhetsorganisationen MHF

Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla MHF:s viktiga arbete för trafiknykterhet. Att ingen ska dö av rattfylleri är starka frågor som berör människor på djupet, säger Dicran Sarafian.

Dicran har en lång erfarenhet av ledande positioner i civilsamhället från organisationer som Unicef, Läkarmissionen och Mattecentrum.

Han tillträder sin nya tjänst på MHF den 23 maj 2022, och efterträder Göran Sydhage som nyligen gick i pension.

Bland de många mycket kompetenta personer som sökt jobbet som MHF:s generalsekreterare valde vi Dicran för hans erfarenhet från relevanta organisationer kombinerat med många års kommunikationsarbete, säger Annette Fagerholm Ahlholm, förbundsordförande för MHF.

MHF, Motorförarnas Helnykterhetsförbund, är en ideell organisation som arbetar för att ingen ska dö av rattfylleri. Den snart 100 år gamla organisationen är en av landets mest aktiva trafiksäkerhetsorganisationer som fortsätter hitta nya vägar för att få bort alkohol och droger från trafiken, och har även ett brett generellt trafiksäkerhetsperspektiv.

De aktuella utmaningarna för MHF och den nye generalsekreteraren är bland andra att hitta nya sätt att stoppa alkohol- och drograttfylleriet och säkra upp trafiknykterheten i Sveriges hamnar, samt att vara en modern och lockande organisation för befintliga och nya medlemmar. MHF:s lokalavdelningar möjliggör att arbetet verkligen når ut över hela landet. De tar aktiv del i lokala trafiksäkerhetsfrågor, engagerar sig i förebyggande arbete och jobbar för en säker och drogfri trafikmiljö.

Kontakt:

Dicran Sarafian, generalsekreterare MHF. Tel: 070-775 99 66
dicran.sarafian@mhf.se

Annette Fagerholm Ahlholm, förbundsordförande MHF. Tel: 070-569 17 59
annette.fagerholm.ahlholm@mhf.se

Dicran Sarafian, ny generalsekreterare för trafiksäkerhetsorganisationen MHF

MHF Motorförarnas Helnykterhetsförbund bildades 1926, och arbetar för att ingen ska dö av rattfylleri. Man har ca 10 000 medlemmar uppdelade i sju regioner och 150 lokalavdelningar. MHF tillhör de mest aktiva trafiksäkerhetsorganisationerna i landet.

Varför finns ännu inga alkobommar i svenska hamnar?10.5.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Rattfulla förare fortsätter att köra ut från hamnarna, ibland i tungt lastade lastbilar och långtradare. Polisen har dragit ner kraftigt på nykterhetskontrollerna och upptäcktsrisken är nästan obefintlig för en rattfyllerist. När som helst kan det leda till dödsolyckor i trafiken. MHF kräver nya politiska beslut om att komma igång med automatiska nykterhetskontroller, både i hamnar och på andra platser som till exempel trafikkontrollplatser och godsterminaler.