Diego Ramos ny chef för Audi Sverige

Diego Ramos har utsetts till ny chef för Audi Sverige. Diego har en gedigen bakgrund inom bilbranschen med internationell erfarenhet från Audi såväl som SEAT. Närmast kommer Diego från en position som Area Manager Western Europe inom AUDI AG.

Diego Ramos Audi Sverige

Diego Ramos har en bred erfarenhet av varumärket Audi. Under sin karriär har Diego bl.a. varit General manager Audi Latin America och Executive Vice President Audi Canada. De senaste tre åren har Diego även haft det övergripande ansvaret för Audi Western Europe som regionansvarig inom AUDI AG.

- Sverige har vuxit till en viktig marknad för AUDI AG som levererar betydande resultat inom försäljning och eftermarknad, tack vare ett kvalificerat team och ett professionellt och motiverat återförsäljarnätverk. Mitt fokus är nu att befästa vår ledande position i premiumsegmentet med hög kundnöjdhet. Under 2018 och 2019 kommer vi att lansera en rad nya produkter och ställer samtidigt om mot en mer digitaliserad och elektrifierad framtid, säger Diego Ramos, tillträdande chef Audi Sverige.

Diego Ramos har även värdefull erfarenhet från flera ledande positioner inom koncernmärket SEAT med fokus på produktmarknadsföring, kvalitetsfrågor och kundvård.

- Audi Sverige har etablerat en stark position inom premiumsegmentet på den svenska bilmarknaden. Diego har en bred erfarenhet från bilbranschen och ett mycket starkt kontaktnät inom Audi AG. Med hans bevittnat goda ledaregenskaper är jag säker på att Diego kommer fortsätta utveckla Audi-affären positivt i Sverige, tillsammans med sitt team och de svenska Audi-handlarna, säger Claes Jerveland, VD Volkswagen Group Sverige.

Diego Ramos tillträder tjänsten som chef för Audi Sverige i september. Marco Schubert, tidigare märkeschef för Audi Sverige, tillträdde den 1 juni en ny tjänst som Head of Sales Asia & Overseas för SKODA.

Diego Ramos Audi Sverige

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi e-tron provkörd i Abu Dhabi6.12.2018 10:13Pressmeddelande

Den 18:e september (CET) premiärvisades Audi e-tron i San Fransisco. Nu har de första journalisterna fått provköra elsuven på publika vägar i Abu Dhabi i Förenade Arabemiraten. Teststräckan startade i Masdar City, en av världens mest hållbara urbana stadsdelar, och fortsatte uppför berget Jebel Hafeet. Under nedfärden testades elbilens kapacitet att återvinna rörelseenergi. Tack vare ett nytt intelligent bromssystem kan över 90 procent av alla inbromsningar användas för att ladda batteriet i Audi e-tron.

Fem säkerhetsstjärnor till nya Audi A6 i Euro NCAP21.9.2018 09:58Pressmeddelande

Nya Audi A6 har testats och belönats med toppbetyget fem stjärnor i Euro NCAP, ett av de viktigaste säkerhetstesterna i Europa. Tjänstebilsfavoriten är därmed en av de säkraste i sin klass. På den svenska marknaden ingår dessutom flera avancerade säkerhetssystem som standard där information inhämtas både från den egna bilens sensorer, andra bilar och navigationsdata för att göra körningen så säker som möjligt.