Digital signering ökar säkerheten inom industrin

För att förebygga arbetsplatsolyckor inom tillverkningsindustrin är det viktigt att se till att varje medarbetare har rätt utbildning för sin arbetsuppgift och är medveten om de risker som finns och hur man undviker dem. Efterfrågan på en effektiv och säker distribution av instruktioner, men även andra avtal och dokument, gör att Hogia nu lanserar en ny tjänst för digital signering, Hogia Signit.

Emma Maria Kånåhols, bolagschef Hogia Industrial Systems.

Att följa de lagar och regler som finns är avgörande, och inom verkstads- och processindustrin är det ett omfattande arbete.

Arbetsgivare har en skyldighet att säkerställa att medarbetarna har tagit del av instruktioner och säkerhetsinformation rörande heta arbeten, maskiner och utrustning för att tillgodose kraven gällande arbetsmiljö. Det gäller även vid service och underhåll.

Emma Maria Kånåhols som är bolagschef på Hogia, berättar att det är behovet av enklare dokumenthantering och insamling av underskrifter från medarbetarna som gör att Hogia nu lanserar en ny signeringstjänst.

- Distributionen av instruktioner och policy, men även anställnings- och sekretessavtal och andra dokument, förenklas om det sker digitalt. Särskilt värdefullt är det i en organisation som har verksamhet på flera orter.

- Känslig personinformation distribueras på ett säkert sätt och anställda som ska sätta sin signatur på dokumentet gör det enkelt via sin telefon eller dator.

Hogias nya signeringstjänst kan anpassas efter de specifika signeringsbehov som företag har. Anställningsavtal, sekretessavtal, offerter, kundavtal, inköpsorder, serviceavtal, policy, årsredovisning och protokoll är bara några dokument som en företagare hanterar i sin vardag.

- Den digitala utvecklingen skapar helt nya förutsättningar för företag att effektivisera de administrativa arbetsprocesserna, avslutar Emma Maria.

Emma Maria Kånåhols, bolagschef Hogia Industrial Systems.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 675 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på hogia.se.

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CETBlogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.