Digital utbildningsmässa för blivande studenter

Den 8 april arrangerar söktjänsten studentum.se Digitala utbildningsmässan för blivande studenter. På mässan kan besökarna hitta sin nästa utbildning inom eftergymnasiala studier.

För andra gången sen covid-19 pandemins utbrott bjuder söktjänsten studentum.se in till en digital utbildningsmässa med fokus på universitet- och yrkeshögskolestudier. Första mässan arrangerades i september förra året och fick närmare 3500 besökare.

I vår medverkar 30 utbildningsanordnare, från Luleå i norr till Malmö i söder, i hopp om att rekrytera studenter till sina utbildningar.

–Trafiken till studentum.se har ökat kraftigt i samband med covid-19, speciellt intresset för distansstudier. Vår vision är att hjälpa alla i hela världen att hitta rätt utbildning så vi är glada att kunna underlätta mötet mellan studenter och utbildningsanordnare genom mässan, säger Tammy Breisch, projektledare för Digitala utbildningsmässan.

Mässan är uppbyggd i en virtuell plattform i 3D-format. Under mässan kan besökarna chatta med medverkande skolor, besöka skolornas montrar, boka in individuella möten och se webbinarier i en föreläsningssal.

– Att besöka mässan och vår virtuella plattform är en upplevelse i sig. Känslan många ofta får är att det känns som att man är på en fysisk mässa. Vår förhoppning är att få ett stort besökarantal eftersom mässan är digital och det enkelt går att medverka var du än är, säger Tammy Breisch.

Mässan är öppen den 8 april kl. 09.00-17.00 på studentum.se.