Digital världspremiär för nya Volkswagen ID.4 GTX

Onsdagen den 28 april, klockan 17:00, är det världspremiär för Volkswagens nya fyrhjulsdrivna elbil ID.4 GTX. Det digitala eventet sänds live.

GTX innebär fyrhjulsdrift och topprestanda för Volkswagens nya elbilar.

GTX är Volkswagens nya beteckning för elbilar med fyrhjulsdrift och topprestanda. Den första bilen med nya beteckningen blir SUV:en ID.4 GTX.

Världspremiären sänds digitalt via Volkswagen Newsroom, via Youtube eller via Volkswagen Sveriges sociala medier Facebook, InstagramTwitter och LinkedIn. Livesändningen startar den 28 april klockan 17:00.

Information om hur livestreamingen kan bäddas in på en hemsida finns här:

GTX innebär fyrhjulsdrift och topprestanda för Volkswagens nya elbilar.

År 2020 levererade Volkswagen 5,33 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades under 2020 totalt 42 817 nya personbilar från Volkswagen vilket gav en marknadsandel på 14,7 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna e-up!, ID.3, ID.4, T-Cross, Golf, Golf Sportscombi, Golf Alltrack, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon, Arteon Shooting Brake, Sharan, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.