Digitala årsredovisningen kan vinna två priser!

Tekniska verken har återigen nominerats till både Publishingpriset och Svenska Designpriset 2019 för sin digitala årsredovisning. När det gäller Publishingpriset är det i kategorin "Årsredovisningar webb" och kategorin i Svenska Designpriset är "Redaktionellt och Information".

Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. Tävlingen är öppen för reklam- och designbyråer, inhouse, förlag, informatörer, arkitekter, tidningar, webbyråer och grafiska formgivare. Röstningen äger rum på svenska Designprisets webbplats 2-8 september, och är öppen för alla.
Mer information om tävlingen finns på Svenska Designprisets webbplats

Publishingpriset är en jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker, på svenska eller engelska, som premierar lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers.
Mer information finns på Publishingprisets webbplats

Tekniska verkens årsredovisning har producerats i samarbete med Significant Bit, Edit & Björnen och Identx kommunikation.

Här finns Tekniska verkens digitala årsredovisning.

Anna Nestun, marknadskommunikationschef, Tekniska verken,
anna.nestun@tekniskaverken.se

Johan André, grundare och utvecklare, Significant Bit
johan@significantbit.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fasadbelysningen på vattentornet släcks ned20.9.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

I morgon lördag den 21 september kommer den övre delen av fasadbelysningen på Berga vattentorn att släckas ned kl 21.21.21. Anledningen är att belysningen blivit uttjänt med åren och därmed slutat att fungera på stora delar av fasaden. Tornets undre del kommer fortsatt att lysa som vanligt. Då ny permanent ljussättning av vattentornet planeras till hösten 2021, lagas inte den nuvarande trasiga belysningen på övre delen av tornet.