Digitala utbildningsmässan 2022

Den 7 april går studentum.se:s Digitala utbildningsmässa av stapeln där studieintresserade får möjlighet att träffa och ställa frågor till flera olika eftergymnasiala utbildningsarrangörer. Evenemanget är kostnadsfritt och syftar till att ge fler möjligheten att hitta rätt utbildning.

På Digitala utbildningsmässan ställer flera olika utbildningsarrangörer ut. Från universitet och folkhögskolor till vuxenutbildare och yrkeshögskolor. Tammy Breisch, projektledare på studentum.se berättar mer:

– Vi vet att många tycker att studievalet är ett väldigt svårt beslut att fatta och många upplever att det är svårt att hitta samlad information om olika typer av utbildningar. Digitala utbildningsmässan hoppas vi ska underlätta för de som går i tankar på studier men inte riktigt vet vad de vill studera ännu. Mässans styrka ligger i hur bred den är, det finns något för alla, säger Tammy.

Mässan är uppbyggd i en virtuell plattform där besökaren kan klicka sig runt bland de olika montrarna. Förutom att träffa representanter från skolorna kan besökarna ladda ner broschyrer, ta del av webbinarier och boka in enskilda samtal med skolorna.

– För att besökarna verkligen ska känna att de har den information de behöver för att göra sitt studieval när de lämnar mässan kommer det också finnas möjlighet att ta del av information från CSN, prata med en studie- och yrkesvägledare och att bli inspirerad av olika webbinarier. Vi har dessutom valt att hålla evenemanget digitalt och kostnadsfritt, så att så många som möjligt ska kunna besöka mässan, förklarar Tammy.

Mässan hålls på studentum.se den 7 april mellan 09.00-17.00 och deltagandet är kostnadsfritt.

Anmäl dig här.

studentum.se är Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala studier med över 500 000 medlemmar och cirka 775 000 besök i månaden. Vår affärsidé är att hjälpa utbildningsanordnare att hitta studenter till sina utbildningsplatser. Detta gör vi via vår webbsöktjänst, samarbetspartners, samt utbildningsmässor. Studentum startades 2001 som ett initiativ av tre studenter för att hjälpa blivande studenter att hitta utbildning. studentum.se är en del av Keystone Education Group som även innefattar bl.a. utbildning.se, gymnasium.se, kurser.se och aktivitet.se.