gymnasium.segymnasium.se

Digitala Vägledarträffen hösten 2020

Vägledarträffen, som arrangeras av söktjänsterna studentum.se och gymnasium.se, bjuder in studie- och yrkesvägledare i hela landet till en inspirerande förmiddag med fokus på vägledning och utbildningsmöjligheter. Med anledning av covid-19 är eventet digitalt och kostnadsfritt för alla deltagare. Kom och låt dig inspireras!

Höstens Digitala Vägledarträff erbjuder två tillfällen där studie- och yrkesvägledare kan samlas för en förmiddag med inspirerande föreläsningar. Det blir andra gången Vägeldarträffen arrangeras digitalt efter att tidigare varit ett fysiskt event en gång per termin i Stockholm, Göteborg, Malmö och snart även Umeå. Den 15 oktober är det dags för den första förmiddagen innan en upprepning sker den 22 oktober. Anna Hansback, evenemangsansvarig på EMG, förklarar:

- Vi har fått ställa om till ett digitalt event och vill se till att använda oss av fördelarna det innebär. Vi är inte längre platsbundna utan alla som vill kan delta under träffen och därför vill vi också försäkra oss om att så många som möjligt faktiskt kan vara med och erbjuder därför två datum. Agendan är fullpackad med inspirerande och nyttiga föreläsningar och vi hoppas att det som vanligt innebär att deltagarna känner sig fullmatade med kunskap, motivation och inspiration.

Under våren arrangerades Vägledarträffen för första gången digitalt. Totalt deltog 140 studie- och yrkesvägledare. Digitala Vägledarträffen hösten 2020 har redan 300 anmälda studie- och yrkesvägledare och agendan innehåller frågor som uppmuntrar till både kompetensutveckling och kompetensutbyte. Föreläsningar om digitala skolmässor, försvarsmaktens arbete i skolorna, digital vägledning och psykisk ohälsa i skolan är några av de ämnena som kommer avhandlas under förmiddagen.

För anmälan eller ytterligare information - klicka här.

Varmt välkomna!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 300 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se, AllaStudier.se och educations.com.