Digitala Vägledarträffen hösten 2021

Vägledarträffen är ett event för studie- och yrkesvägledare i hela Sverige med fokus på vägledning och utbildningsmöjligheter. Till eventet bjuds föreläsare in inom olika ämnesområden som rör skolans värld - från grundskola och gymnasium till eftergymnasiala utbildningar och arbetsmarknadsutbildningar. Två datum erbjuds, den 5 och 7 oktober och träffen arrangeras av studentum.se och gymnasium.se, båda är en del av Keystone Education Group.

Detta blir fjärde året vi arrangerar Vägledarträffen och det känns väldigt kul att kunna erbjuda en dag med inspiration och kunskapsutbyte för studie- och yrkesvägledare. Vi har fått väldigt bra feedback från tidigare deltagare och genom att erbjuda två datum hoppas vi att så många som möjligt tar del av den agenda vi fått på plats med intressanta föreläsningar säger Josephine Lindgren, projektledare, Keystone Education Group.

Digitala Vägledarträffen hösten 2021 är ett kostnadsfritt evenemang som bland annat kommer beröra en undersökning kring gymnasievalet som gymnasium.se står bakom, nätbaserat lärande, digital vägledning och HBTQ-frågor bland unga.

Läs mer och anmäl dig till träffen här.

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 460 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Keystone Education Group, som även driver söktjänsterna studentum.se, utbildning.se, kurser.se och aktivitet.se.