studentum.sestudentum.se

Digitala Vägledarträffen hösten 2022

Vägledarträffen är ett event för studie- och yrkesvägledare i hela Sverige med fokus på vägledning och utbildningsmöjligheter. Till eventet bjuder vi in föreläsare inom olika ämnesområden som rör skolans värld - från grundskola och gymnasium till eftergymnasiala utbildningar och arbetsmarknadsutbildningar. Den 13e oktober är det dags igen när gymnasium.se och studentum.se bjuder in till Digitala Vägledarträffen.

Med föreläsningar som ska inspirera och ge kunskap för yrkes- och studievägledare att tillämpa i sin vardag tar eventet upp aktuella frågor, spännande utmaningar och intressanta diskussionsämnen. Tammy Breisch, projektledare, berättar vidare:

– I år har vi ett program vi är väldigt nöjda med. CSN kommer och berättar om hur det ser ut med studiestöd för utländska medborgare och det nya omställningsstudiestödet. Vi har föreläsningar från vardagen på en internatskola, hur man kombinerar en gedigen yrkesutbildning med högskolebehörighet på ett och samma program samt hur eleverna själva prioriterar i sina utbildningsval. Jag ser fram emot den energin som brukar finnas på eventet där deltagarna verkligen får gotta ner sig i roliga frågeställningar, säger Tammy Breisch.

Digitala Vägledarträffen pågår digitalt under förmiddagen den 13e oktober och är kostnadsfri att besöka. För mer information och anmälan - klicka här

OM OSS

Vägledarträffen arrangeras av Keystone Education Group. Vår vision är att hjälpa alla i hela världen att hitta sin utbildning. Vi sammanför studieintresserade med utbildningsarrangörer via våra svenska sajter: