Digitalisering av avfallshåndteringen

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.

Føreren får informasjon om den optimale kjøreruten via en app og kan se oppdragene sine i et kart.

Hogia Moveit Recycleit er utviklet for transportselskaper innenfor miljø og gjenvinning, som håndterer utplassering, henting og tømming av avfallsbeholdere. Transportplanleggeren ser alle kjøretøyene på et kart i sanntid, og kan enkelt se hvor alle avfallsbeholderne er, hva de inneholder, tid og dato for når de skal tømmes, og hvilke biler som tildeles oppdraget.

– Med løsningen vår får transportplanleggeren en samlet visuell oversikt og kan planlegge smarte kjøreruter. Det skaper muligheter til å utnytte kapasiteten bedre, slik at samme bil kan tømme flere beholdere på samme dag, sammenlignet med tidligere, sier Thomas Karlsen, daglig leder i Hogia Transport Systems AS.

Hogia Moveit Recycleit er integrert med transportplanleggingssystemet Hogia Unicon. All informasjon som transportplanleggeren trenger for å planlegge transporten finnes digitalt og vises på et kart. Gjennom å få en visualisering av alle oppdrag, skapes en bedre oversikt. Det blir enklere for transportplanleggeren å raskt se hvordan enda et oppdrag må planlegges for å oppnå en optimal kjørerute.

Om Hogia AB

Hogia Transport Systems AS

Vi er cirka 18 personer som er representert i Tromsø, Trondheim og Oslo. Vi har fagpersoner med lang IT erfaring fra transporter av gods, avfall og gjenvinning. En langsiktig satsning innom logistikkområdet har gitt mangeårig suksess med over 300 kunder og 1300 fornøyde brukere. Hogia Transport Systems AS er inkludert i et forretningsområde innen Hogia-gruppen som har som hovedoppgave å levere integrerte helhetsløsninger for ferjetrafikk, havneterminaler, veitransport og kollektivtrafikk til kunder i seks verdensdeler. www.hogia.com

Følg saker fra Hogia AB

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Hogia AB på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Hogia AB

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CETBlogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.