Digitalisering av avfallshåndteringen

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.

Føreren får informasjon om den optimale kjøreruten via en app og kan se oppdragene sine i et kart.

Hogia Moveit Recycleit er utviklet for transportselskaper innenfor miljø og gjenvinning, som håndterer utplassering, henting og tømming av avfallsbeholdere. Transportplanleggeren ser alle kjøretøyene på et kart i sanntid, og kan enkelt se hvor alle avfallsbeholderne er, hva de inneholder, tid og dato for når de skal tømmes, og hvilke biler som tildeles oppdraget.

– Med løsningen vår får transportplanleggeren en samlet visuell oversikt og kan planlegge smarte kjøreruter. Det skaper muligheter til å utnytte kapasiteten bedre, slik at samme bil kan tømme flere beholdere på samme dag, sammenlignet med tidligere, sier Thomas Karlsen, daglig leder i Hogia Transport Systems AS.

Hogia Moveit Recycleit er integrert med transportplanleggingssystemet Hogia Unicon. All informasjon som transportplanleggeren trenger for å planlegge transporten finnes digitalt og vises på et kart. Gjennom å få en visualisering av alle oppdrag, skapes en bedre oversikt. Det blir enklere for transportplanleggeren å raskt se hvordan enda et oppdrag må planlegges for å oppnå en optimal kjørerute.

Om Hogia AB

Hogia Transport Systems AS

Vi er cirka 18 personer som er representert i Tromsø, Trondheim og Oslo. Vi har fagpersoner med lang IT erfaring fra transporter av gods, avfall og gjenvinning. En langsiktig satsning innom logistikkområdet har gitt mangeårig suksess med over 300 kunder og 1300 fornøyde brukere. Hogia Transport Systems AS er inkludert i et forretningsområde innen Hogia-gruppen som har som hovedoppgave å levere integrerte helhetsløsninger for ferjetrafikk, havneterminaler, veitransport og kollektivtrafikk til kunder i seks verdensdeler. www.hogia.com

Følg saker fra Hogia AB

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Hogia AB på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Hogia AB

Digitalisering av Portsmouth International Port5.9.2019 10:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port er den nest største havnen for kryssing av den engelske kanal. Herfra går det flere fergeruter enn fra noen annen britisk fergehavn til populære reisemål i Frankrike, Spania og Kanaløyene. Hvert år står to fergeselskaper for transport av 250 000 fraktenheter gjennom terminalen. Portsmouth International Port har tildelt Hogia kontrakt for leveranse av et terminalstyringssystem som skal digitalisere styringen av varetransport gjennom terminalen og dermed øke terminalens effektivitet.

Digitalisering av Portsmouth International Port22.8.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port är Storbritanniens näst största kanalhamn. Hamnen erbjuder fler färjerutter än någon annan brittisk hamn, med populära destinationer i Frankrike, Spanien och Kanalöarna. Två rederier transporterar 250 000 fraktenheter genom terminalen varje år. Portsmouth International Port tilldelade Hogia kontraktet att leverera ett terminaloperativsystem för att digitalisera hanteringen av godstransporter genom terminalen och därigenom öka terminalens effektivitet.

Digitalisering av avfallshanteringen27.6.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nu kommer det att bli enklare för åkerier som hanterar avfall att planera sina transportuppdrag. Hogia lanserar en ny molnprodukt, Hogia Moveit Recycle som ska hjälpa åkerier att effektivisera sin transportplanering. Via en app får förarna information om alla sina uppdrag och kan se rutten på en karta direkt i mobilen. Med effektivare planering av körrutten så kan man minska på bränsleförbrukningen, vilket är positivt både för miljön och ekonomin