Digitalisering av avfallshåndteringen

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.

Føreren får informasjon om den optimale kjøreruten via en app og kan se oppdragene sine i et kart.

Hogia Moveit Recycleit er utviklet for transportselskaper innenfor miljø og gjenvinning, som håndterer utplassering, henting og tømming av avfallsbeholdere. Transportplanleggeren ser alle kjøretøyene på et kart i sanntid, og kan enkelt se hvor alle avfallsbeholderne er, hva de inneholder, tid og dato for når de skal tømmes, og hvilke biler som tildeles oppdraget.

– Med løsningen vår får transportplanleggeren en samlet visuell oversikt og kan planlegge smarte kjøreruter. Det skaper muligheter til å utnytte kapasiteten bedre, slik at samme bil kan tømme flere beholdere på samme dag, sammenlignet med tidligere, sier Thomas Karlsen, daglig leder i Hogia Transport Systems AS.

Hogia Moveit Recycleit er integrert med transportplanleggingssystemet Hogia Unicon. All informasjon som transportplanleggeren trenger for å planlegge transporten finnes digitalt og vises på et kart. Gjennom å få en visualisering av alle oppdrag, skapes en bedre oversikt. Det blir enklere for transportplanleggeren å raskt se hvordan enda et oppdrag må planlegges for å oppnå en optimal kjørerute.

Om Hogia AB

Hogia Transport Systems AS

Vi er cirka 18 personer som er representert i Tromsø, Trondheim og Oslo. Vi har fagpersoner med lang IT erfaring fra transporter av gods, avfall og gjenvinning. En langsiktig satsning innom logistikkområdet har gitt mangeårig suksess med over 300 kunder og 1300 fornøyde brukere. Hogia Transport Systems AS er inkludert i et forretningsområde innen Hogia-gruppen som har som hovedoppgave å levere integrerte helhetsløsninger for ferjetrafikk, havneterminaler, veitransport og kollektivtrafikk til kunder i seks verdensdeler. www.hogia.com

Følg saker fra Hogia AB

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Hogia AB på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Hogia AB

Inför årsskifte: Stor okunskap kring AGI20.12.2019 14:32:34 CETPressmeddelande

​Snart ett år efter införandet av arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI) är det fortfarande stor okunskap bland företag om hur man ska rapportera in till Skatteverket och vad som gäller inför kommande årsskifte. Skatteverket ser i år en risk att företag redovisar dubbelt, både arbetsgivardeklaration och kontrolluppgift, vilket kan ge felaktigt förtryckta inkomstdeklarationer för de anställda.

More efficient access control system for the Port of Trelleborg19.11.2019 15:00:00 CETPress release

As part of striving to become the best RoRo port in Europe, Port of Trelleborg is investing in digitalisation and new IT solutions. In a project collaboration with Hogia, the port has introduced a fully automatic gating solution for the port’s existing gate-in. With the new solution, the trucks can keep moving throughout the access control process, and without having to stop to show a ticket or entry documentation. This enables a constant flow of vehicles into the port, thereby streamlining entry, and avoiding congestion build-up. This also has a positive impact on both the environment as well as safety within the port and on the port hinterland road network.