Digitalisering av Portsmouth International Port

Portsmouth International Port er den nest største havnen for kryssing av den engelske kanal. Herfra går det flere fergeruter enn fra noen annen britisk fergehavn til populære reisemål i Frankrike, Spania og Kanaløyene. Hvert år står to fergeselskaper for transport av 250 000 fraktenheter gjennom terminalen. Portsmouth International Port har tildelt Hogia kontrakt for leveranse av et terminalstyringssystem som skal digitalisere styringen av varetransport gjennom terminalen og dermed øke terminalens effektivitet.

Portsmouth International Port har tildelt Hogia kontrakt for leveranse av et terminalstyringssystem som skal digitalisere styringen av varetransport gjennom terminalen.

Havnedirektør for Portsmouth International Port, Mike Sellers, uttalte: – Innføring av Hogias terminalstyringssystem (TOS) er første skritt mot digitalisering av terminaloperasjonene i havnen. Systemet vil effektivisere terminaloperasjonene og gi oss muligheten til å gi kundene våre enda bedre service, samtidig som det gir oss et konkurransefortrinn. Videre gir systemet oss større fleksibilitet, tilrettelegger for fremtiden og sikrer at vi har kapasitet til å dekke det økende behovet for frakttransport.

Hogias TOS-system er et standardsystem som gir fergeoperatører og ansatte ved havnen en felles plattform for digitalisert styring av terminaloperasjonene. TOS har et åpent grensesnitt og kan enkelt integreres med tredjepartsprogrammer, som for eksempel rederienes egne bookingsystemer. Informasjonen som lagres i TOS gjør det enkelt å identifisere fraktenheter som ankommer terminalporten og sende dem til en kjent lokasjon på terminalen, ettersom informasjonen kan gjøres tilgjengelig for både driftspersonellet i havnen og fergeoperatørene.

Systemet kan også gi terminalsjefer detaljerte drifts- og styringsrapporter samt statistikk om mange sider ved terminaldriften.

– Dette er starten på et langsiktig partnerskap, og vi ser frem til å hjelpe Portsmouth International Port med å videre utvide digitaliseringen av havneoperasjonene gjennom automatiske arbeidsflyter, og dermed øke effektiviteten og gjennomstrømningen, slik at havnen kan utvikle og utvide virksomheten sin, sier Ulf Hille-Dahl, Sales Executive International Market for Hogia Logistics Systems AB.

Mer informasjon:

Portsmouth International Port er en havn- og fergeterminal i byen Portsmouth på sørkysten av England. Havnen håndterer avganger og anløp av cruiseskip, lasteskip og passasjerferger. Den er kjent som Storbritannias «Best Connected Port» med flere fergeruter enn noen annen britisk fergehavn til populære reisemål i Frankrike, Spania og Kanaløyene. Hvert år håndterer havnen mer enn 250 000 fraktenheter. For mer informasjon, se www.portsmouth-port.co.uk

Om Hogia AB

Hogia har mer enn 25 års erfaring med utvikling og leveranse av programvare- og IT-systemer for transportsektoren og er den eneste systemleverandøren i Europa som tilbyr integrerte løsninger for ferger, havneterminaler, veitransport og offentlig transport. Se www.hogia.com for mer informasjon

Følg saker fra Hogia AB

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Hogia AB på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Hogia AB

Digitalisering av Portsmouth International Port22.8.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port är Storbritanniens näst största kanalhamn. Hamnen erbjuder fler färjerutter än någon annan brittisk hamn, med populära destinationer i Frankrike, Spanien och Kanalöarna. Två rederier transporterar 250 000 fraktenheter genom terminalen varje år. Portsmouth International Port tilldelade Hogia kontraktet att leverera ett terminaloperativsystem för att digitalisera hanteringen av godstransporter genom terminalen och därigenom öka terminalens effektivitet.

Digitalisering av avfallshanteringen27.6.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nu kommer det att bli enklare för åkerier som hanterar avfall att planera sina transportuppdrag. Hogia lanserar en ny molnprodukt, Hogia Moveit Recycle som ska hjälpa åkerier att effektivisera sin transportplanering. Via en app får förarna information om alla sina uppdrag och kan se rutten på en karta direkt i mobilen. Med effektivare planering av körrutten så kan man minska på bränsleförbrukningen, vilket är positivt både för miljön och ekonomin

Nya möjligheter för trafikoperatörer26.6.2019 08:37:34 CESTBlogginlägg

Under UITP Global Public Transport Summit samlades aktörer inom kollektivtrafikbranschen från hela världen i Stockholm. Hogia var en av utställarna och demonstrerade bland annat produktserien TransitCloud, Hogias molnbaserade system för realtidsinformation. Med hjälp av Internet of Things kan tekniken som förmedlar realtidsdata från och till bussar förenklas. Det kommer att ge helt nya förutsättningar för trafikoperatörerna och trafikhuvudmännen menar Frida Christensson, bolagschef på Hogia Communications.