Business Wire

Dinadack.com drar positiva slutsatser från REIFEN mässan 2016

Dela

Från den 24:e till den 27:e maj 2016 presenterade Delticoms exklusiva onlineshop för bilfirmor, däckfirmor och -grossister, Dinadack.com , alla sina tjänster, tools och fördelar med Delticom B2B Services på REIFEN mässan i Essen. Under fyra dagar informerade tolv experter inom hela området Delticom B2B - från ledaren över handelsversamheten till experter för monteringspartnerverksamheten och försäljningschefen för motorcykeldäck till ledaren för serviceteamet - kunder, intressenter och representanter från den internationella pressen om lösnings- och servicemodulerna för bil- och däckfirmor. Ett sort antal sakkunniga besökare fick reda på ,hur däckmarknaden kan moderniseras och ge dem möjligheten att öka sin omsättning och vinna nya typer av kunder, med hjälp av handelspartner. Dinadack.com informerade om det partnerskapsvänliga, flexibla handelssystemet och det strategiska mervärdet som Delticom B2B servicemoduler innebär för verkstäder och återförsäljare, utan att de behöver förlora sin självständighet.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160609005619/sv/

Dinadack.com drar positiva slutsatser från REIFEN mässan 2016

Dinadack.com drar positiva slutsatser från REIFEN mässan 2016

“Jag är jätteglad över hur vi lyckades presentera vårt försäljningskoncept, däckhandel med system, för besökarna och framförallt för återförsäljarna och verkstäderna”, resumerar Andreas Faulstich, Head of B2B hos Delticom AG. “Med Delticom E-Commerce-konceptet och vår B2B- och B2B-shoppar för vi samman återförsäljare och kunder - vi visar, hur utmärkt online- och offlinehandel kan växa tillsammans, och det har vi gjort i 15 år nu.” Under mässan fördes det flera hundra intressanta och konstruktiva samtal med internationella kunder och press från hela världen.

Nya försäljningsfrämjande koncept för däckhandel och verkstäder

Dinadack.com visade de nya försäljningsfrämjande koncepten, som har startat i Tyskland och som ska utökas till ytterligare europeiska länder vartefter, för besökarna på mässan. Ett par av nyheterna är förmedlingsplattformen för däckförvaring “Delti Wheel Storage”, den mobila däckservicen och den nya monteringspartnerplattformen www.deltipartners.com. Det sist nämnda erbjuder bland annat monteringspartner, att med hjälp av online tidbokningskalendern, boka in fasta tider med kunder från Delticom B2B onlineshopparna som t. ex. ReifenDirekt.de - detta gör att både verkstaden och kunderna slipper att spilla dyrbar tid på det organisatoriska. Både användningen av monteringsplattformen www.deltipartners.com och online tidbokningskalendern är gratis, man är inte bunden till något kontrakt.

En av våra partner, Michael Naujokat från Reifen-Technics i Hannover rapporterar om konceptet för den mobila däckservicen, han berättar om erfarenheterna han gjort som affärskund till Dinadack.com och den mobila däckservicen i samarbete med Delticom B2B: “Jag märker dagligen, att den mobila däckmonteringen är ett attraktivt erbjudande med mycket stor efterfrågan. Som däckservice-partner till Dinadack.com är man en del av ett toppenteam. Jag profiterar av den starka försäljningsstrukturen i alla Delticoms onlineshoppar, deras know-how och den väl funktionerande logistiken. Jag uppskattar särskilt det partnerskapliga, öppna och pålitliga samarbetet. Punktlighet och organisatoriskt stöd gör att jag blir mer flexibel vilket underlättar den dagliga verksamheten.”

Specialisterna från Delticom B2B stod även till svars för de klassiska fördelarna med onlineköp i shoppen Dinadack.com på REIFEN mässan: Inga extra avgifter och inga bindande kontrakt, flexibilitet och tillgång till ett omfattande sortiment med däck för nästan alla typer av fordon, biltillbehör, reservdelar eller däcktrycksmätar förberedda komplettdäck med fälgar. För storkunder erbjuds individuella erbjudanden med attraktiva konditioner. På mässan kunde intressenterna även informera sig om datoriserade produktdataöverföring hos Delticom B2B experterna.

“Vi är mycket nöjda med vår presentation och våra samtal på REIFEN 2016. Mässan och även vår DELTI COMe together visade sig vara den perfekta plattformen för oss för att presentera vår Delticom B2B service för den intresserade och sakkunniga publiken”, säger Susann Dörsel-Müller, medlem i Delticom AGs ledningsgrupp. “På mässan visade vi återigen tydligt att samverkan med våra återförsäljare är mycket viktig för oss på Dinadack.com. Vi vill utveckla gemensamma framtidsdugliga modeller och växa på marknaden. Vi nådde upp helt till våra förväntningar och är glada att vår Delticom B2B service blev så positivt bemött - vi är väldigt nöjda med mässan.”

Delticom B2B services - alla informationer i översikt:

Den som missade mässan kan ta sig en titt på följande video för att få ett litet intryck av Dinadack.com på REIFEN 2016: https://www.youtube.com/watch?v=bih_z_vbcls

Utförligare informationer om hur Delticom B2B Services möjliggör en framtidsduglig däckhandel för bilfirmor och däckåterförsäljare, hittar intressenter på följande sida (på engelska):

http://www.autoreifenonline.de/delticom-b2b-services-english.html

Om Dinadack.com

Dinadack.com är Delticom AG:s exklusiva svenska nätbutik för verkstäder, återförsäljare, grossister och service-/monteringsstationer med alla typer av däck och biltillbehör. Med över 15 års kompetens inom däckhandel på nätet erbjuder det professionella B2B-teamet hos Dinadack.com sina affärskunder ett enastående, omfattande däcksortiment för personbilar och motorcyklar av alla de märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för lätta lastbilar och lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar för personbilar liksom tillbehör, motorolja och batterier. Återförsäljarkunder får fördelar såsom, förutom fördelaktiga inköpsvillkor, tidsbesparande däcksökfunktioner i nätbutiken, hög tillgänglighet, leveranssäkerhet tack vare egna lager, enkel inloggning och användarvänlighet. Allt utan några dolda kostnader – från första däcken.

Information om Delticom B2B Services (på engelska): http://www.autoreifenonline.de/delticom-b2b-services-english.html

Nätbutik för återförsäljare och verkstäder i Sverige: www.dinadack.com och ytterligare 26 länder.

Information om företaget: www.delti.com

Däcktester: www.dacktest.com

Contact information

insignis agentur för
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
eller
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum