Business Wire

Dinadack.com drar positiva slutsatser från REIFEN mässan 2016

Dela

Från den 24:e till den 27:e maj 2016 presenterade Delticoms exklusiva onlineshop för bilfirmor, däckfirmor och -grossister, Dinadack.com , alla sina tjänster, tools och fördelar med Delticom B2B Services på REIFEN mässan i Essen. Under fyra dagar informerade tolv experter inom hela området Delticom B2B - från ledaren över handelsversamheten till experter för monteringspartnerverksamheten och försäljningschefen för motorcykeldäck till ledaren för serviceteamet - kunder, intressenter och representanter från den internationella pressen om lösnings- och servicemodulerna för bil- och däckfirmor. Ett sort antal sakkunniga besökare fick reda på ,hur däckmarknaden kan moderniseras och ge dem möjligheten att öka sin omsättning och vinna nya typer av kunder, med hjälp av handelspartner. Dinadack.com informerade om det partnerskapsvänliga, flexibla handelssystemet och det strategiska mervärdet som Delticom B2B servicemoduler innebär för verkstäder och återförsäljare, utan att de behöver förlora sin självständighet.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160609005619/sv/

Dinadack.com drar positiva slutsatser från REIFEN mässan 2016

Dinadack.com drar positiva slutsatser från REIFEN mässan 2016

“Jag är jätteglad över hur vi lyckades presentera vårt försäljningskoncept, däckhandel med system, för besökarna och framförallt för återförsäljarna och verkstäderna”, resumerar Andreas Faulstich, Head of B2B hos Delticom AG. “Med Delticom E-Commerce-konceptet och vår B2B- och B2B-shoppar för vi samman återförsäljare och kunder - vi visar, hur utmärkt online- och offlinehandel kan växa tillsammans, och det har vi gjort i 15 år nu.” Under mässan fördes det flera hundra intressanta och konstruktiva samtal med internationella kunder och press från hela världen.

Nya försäljningsfrämjande koncept för däckhandel och verkstäder

Dinadack.com visade de nya försäljningsfrämjande koncepten, som har startat i Tyskland och som ska utökas till ytterligare europeiska länder vartefter, för besökarna på mässan. Ett par av nyheterna är förmedlingsplattformen för däckförvaring “Delti Wheel Storage”, den mobila däckservicen och den nya monteringspartnerplattformen www.deltipartners.com. Det sist nämnda erbjuder bland annat monteringspartner, att med hjälp av online tidbokningskalendern, boka in fasta tider med kunder från Delticom B2B onlineshopparna som t. ex. ReifenDirekt.de - detta gör att både verkstaden och kunderna slipper att spilla dyrbar tid på det organisatoriska. Både användningen av monteringsplattformen www.deltipartners.com och online tidbokningskalendern är gratis, man är inte bunden till något kontrakt.

En av våra partner, Michael Naujokat från Reifen-Technics i Hannover rapporterar om konceptet för den mobila däckservicen, han berättar om erfarenheterna han gjort som affärskund till Dinadack.com och den mobila däckservicen i samarbete med Delticom B2B: “Jag märker dagligen, att den mobila däckmonteringen är ett attraktivt erbjudande med mycket stor efterfrågan. Som däckservice-partner till Dinadack.com är man en del av ett toppenteam. Jag profiterar av den starka försäljningsstrukturen i alla Delticoms onlineshoppar, deras know-how och den väl funktionerande logistiken. Jag uppskattar särskilt det partnerskapliga, öppna och pålitliga samarbetet. Punktlighet och organisatoriskt stöd gör att jag blir mer flexibel vilket underlättar den dagliga verksamheten.”

Specialisterna från Delticom B2B stod även till svars för de klassiska fördelarna med onlineköp i shoppen Dinadack.com på REIFEN mässan: Inga extra avgifter och inga bindande kontrakt, flexibilitet och tillgång till ett omfattande sortiment med däck för nästan alla typer av fordon, biltillbehör, reservdelar eller däcktrycksmätar förberedda komplettdäck med fälgar. För storkunder erbjuds individuella erbjudanden med attraktiva konditioner. På mässan kunde intressenterna även informera sig om datoriserade produktdataöverföring hos Delticom B2B experterna.

“Vi är mycket nöjda med vår presentation och våra samtal på REIFEN 2016. Mässan och även vår DELTI COMe together visade sig vara den perfekta plattformen för oss för att presentera vår Delticom B2B service för den intresserade och sakkunniga publiken”, säger Susann Dörsel-Müller, medlem i Delticom AGs ledningsgrupp. “På mässan visade vi återigen tydligt att samverkan med våra återförsäljare är mycket viktig för oss på Dinadack.com. Vi vill utveckla gemensamma framtidsdugliga modeller och växa på marknaden. Vi nådde upp helt till våra förväntningar och är glada att vår Delticom B2B service blev så positivt bemött - vi är väldigt nöjda med mässan.”

Delticom B2B services - alla informationer i översikt:

Den som missade mässan kan ta sig en titt på följande video för att få ett litet intryck av Dinadack.com på REIFEN 2016: https://www.youtube.com/watch?v=bih_z_vbcls

Utförligare informationer om hur Delticom B2B Services möjliggör en framtidsduglig däckhandel för bilfirmor och däckåterförsäljare, hittar intressenter på följande sida (på engelska):

http://www.autoreifenonline.de/delticom-b2b-services-english.html

Om Dinadack.com

Dinadack.com är Delticom AG:s exklusiva svenska nätbutik för verkstäder, återförsäljare, grossister och service-/monteringsstationer med alla typer av däck och biltillbehör. Med över 15 års kompetens inom däckhandel på nätet erbjuder det professionella B2B-teamet hos Dinadack.com sina affärskunder ett enastående, omfattande däcksortiment för personbilar och motorcyklar av alla de märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för lätta lastbilar och lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar för personbilar liksom tillbehör, motorolja och batterier. Återförsäljarkunder får fördelar såsom, förutom fördelaktiga inköpsvillkor, tidsbesparande däcksökfunktioner i nätbutiken, hög tillgänglighet, leveranssäkerhet tack vare egna lager, enkel inloggning och användarvänlighet. Allt utan några dolda kostnader – från första däcken.

Information om Delticom B2B Services (på engelska): http://www.autoreifenonline.de/delticom-b2b-services-english.html

Nätbutik för återförsäljare och verkstäder i Sverige: www.dinadack.com och ytterligare 26 länder.

Information om företaget: www.delti.com

Däcktester: www.dacktest.com

Contact information

insignis agentur för
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
eller
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

Trafiknämnden inom Stockholms Läns Landsting tilldelar ZeroChaos ramavtal avseende Konsultförmedling25.9.2018 07:00Pressmeddelande

Trafiknämnden, har genom Trafikförvaltningen, tilldelat ZeroChaos ett flerårigt ramavtal för konsultförmedling med tillhörande IT-system gällande Trafikförvaltningens verksamheter och Förvaltning för utbyggd tunnelbanas totala konsultbehov. Det uppskattade kontraktsvärdet är 2 miljarder kronor årligen enligt publika siffror. ZeroChaos tillhandhåller ett dedikerat kundteam specialiserat på kvalificerad konsultrekrytering, samt det molnbaserade IT-systemet ZeroChaos WebSM. Detta kommer att utgöra en garant för att åstadkomma effektiviseringar, kompetensoptimering och kostnadskontroll för optimalt användande av skattemedel. ”Stockholms Läns Landsting genomför många stora infrastruktursatsningar. Det är kritiskt att hitta rätt resurser vid rätt tidpunkt. Tillsammans kan vi möjliggöra en god utvecklingstakt och utbyggnad av infrastrukturen i huvudstadsregionen,” säger ZeroChaos CEO Jim Burke. ZeroChaos kommer att använda över 800 leverantörer för att tillgodose konsultbehovet. Leverantörsba

Breed Reply erbjuder nya investeringsmöjligheter för nystartade IoT-företag12.9.2018 07:00Pressmeddelande

Breed Reply är ledande inom driftinvestering i IoT-företag som befinner sig i startgroparna, och idag har man lanserat ”Best in Breed 8” i ett försök att hitta nya IoT-investeringsmöjligheter i Europa. Inom ramen för ”Best in Breed”-programmet kan nystartade företag som har spännande idéer och produkter relaterade till Sakernas internet (IoT) ansöka till Breed Reply med sina investeringsfall. Utvalda sökande får presentera sina förslag för ett team som har stor erfarenhet av att hjälpa nystartade företag att växa, djupgående kunskap om olika marknader, beprövade meriter vad gäller att utveckla försäljningskanaler och en stabil teknisk grund. Programmet har varit fantastiskt framgångsrikt sedan det först lanserades 2014, och Breed Reply har nu en portfölj som omfattar fler än tjugo innovativa IoT-företag. Vart och ett av dessa företag har mottagit finansiering samt kontinuerlig support och rådgivning i den dagliga verksamheten, inklusive strategisk, kommersiell, marknadsföringsrelaterad

QConnect – Den mest intelligenta, globala, ultrakompakta och robusta kommunikationsenheten15.8.2018 20:23Pressmeddelande

Quake Global, Inc. (QUAKE), som är en ledande leverantör av lösningar på den globala marknaden för sakernas Internet (IoT), meddelade lanseringen av sin avancerade telematikenhet, QConnect™. QConnect är ultrakompakt och kan integreras med fasta och mobila enheter för spårning i realtid samt övervakning och kontroll var som helst och när som helst. Enheten erbjuder en mängd avancerade, trådlösa kommunikationsalternativ inklusive LTE/2G/3G, dubbelbands-Wi-Fi, Bluetooth/BLE, V2X och satellit. Enheten är utformad för att uppfylla en stor mängd varierande krav, alltifrån enkla lågprisenheter för spårning till högpresterande applikationer för videostreaming med flera kanaler. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180815005707/sv/ Quake Global’s new QConnect, the most intelligent, global, ultra-compact and rugged communication device available (Photo: Business Wire) QConnect är flexibel och erbjuder unika applika

itslearning vinner betydande upphandling i Frankrike för 338.000 användare27.7.2018 08:00Pressmeddelande

Pays de la Loire i Frankrike har valt itslearning som leverantör av lärplattform, för sina offentliga och privata gymnasier. Plattformen kommer att implementeras på över 600 skolor och användas av 338 000 studerande fr.o.m. september 2018. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180727005039/sv/ itslearning Learning Management Platform (Photo: Business Wire) itslearning valdes ut av e-lyco 3, som är en grupp bestående av: Region of Pays de la Loire Académie de Nantes Département de Loire-Atlantique Département de Maine-et-Loire Département de la Mayenne Département de la Sarthe Département de la Vendée Deras mål var att hitta en lärplattform som stödjer pedagogiska strategier, ökar det digitala användandet och bidrar till att förena utbildningssamhället. e-Lyco 3 lovordar itslearning för att vara en innovativ lärplattform som erbjuder helt nya funktioner så som 360-gradersrapportering, kamratgranskning och s

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum