Dinadack.com ser positivt tillbaka på 2016 och satsar på vidare utbyggnad av B2B-tjänsterna år 2017

Dinadack.com drar positiva slutsatser ur de kampanjer, åtgärder och aktiviteter som genomförts under år 2016. Andreas Faulstich, chef för B2B på Delticom, sammanfattar: “Under det gångna året har vi tagit många viktiga steg med vår strategi med utvidgade B2B-tjänster, baserade på partnerskap. Med de Delticom B2B-tjänster som vi presenterade under våren vill vi framför allt göra det möjligt för främst oberoende verkstäder och försäljare att få del av den växande e-handeln och utvidga sin affärsverksamhet.” Dinadack.com presenterade B2B-tjänsterna på DÄCK-mässan i Essen i slutet av maj. Webbplattformen för monteringspartner Deltipartners.com erbjuder sedan start sina partner central åtkomst till servicemoduler, administrationsfunktioner samt statistik över omdömen.

Förutom att förstärka B2B:s serviceutbud optimerades användarvänligheten på Dinadack.com. Införandet av nya funktioner underlättar sedan hösten 2016 sökandet efter passande däck. Publiceringen av kundomdömen på produktsidorna på plattformen för däcktest Dacktest.com underlättar nu ännu mer för försäljarna när det gäller att ge råd åt slutkunder.

Dessutom har sortimentet utvidgats med nya märken så att man nu sedan 2016 enkelt och säkert kan hitta kompletta hjul också med passande TPMS, däcktrycksövervakning (Tire Pressure Monitoring System). Sensorerna är då redan färdigmonterade och – om så krävs – exakt programmerade för just ditt fordon.

Inför 2017 kommer Dinadack.com att ytterligare förbättra användarupplevelsen och tjänsterna och också ytterligare utvidga sortimentet. “Under 2016 har mycket hänt på väg mot en förstärkt relation till våra kunder, en relation byggd på partnerskap. Vi är också övertygade om att vi binder ihop däckhandelns online- och offlinevärld på det här sättet, gynnsamt för båda parter. Därför kommer vi 2017 att arbeta vidare med att ännu bättre möta kundens behov”, säger Thorsten Orbach, chef för detaljhandeln på Delticom B2B. “Vi kommer dessutom också att ytterligare utvidga produktportföljen. Och slutligen kommer det – till glädje för alla försäljare – att bli en mängd kampanjer under 2017, som vi kommer att erbjuda i samarbete med våra producenter.“

Om Dinadack.com

Dinadack.com är en exklusiv webbutik från Delticom AG, avsedd för verkstäder, distributörer, grossister och service-/monteringsstationer som tillhandahåller däck av alla typer liksom biltillbehör. Över 15 års kompetens när det gäller däckhandel på nätet gör att det professionella B2B-teamet på Dinadack.com kan erbjuda sina kunder ett utomordentligt omfattande sortiment av personbils- och motorcykeldäck. Här finner man märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för olika typer av lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar och tillbehör till personbilar, motorolja och batterier. Kunder till distributörer kan, förutom bra inköpsvillkor, dra nytta av tidssparande funktioner för däcksökning i nätbutiken, hög tillgänglighet, pålitlig leverans tack vare egna lager, enkel registrering och användning utan dolda kostnader – från första däcket.

Information om företaget: www.delti.com

Test av däck: www.dacktest.com

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja